REKLAMA

Toyota GR Yaris dostępna w wersji ze skrzynią biegów CVT!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 2 czerwca 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Sportowa Toyota GR Yaris na rynku europejskim dostępna jest wyłącznie ze skrzynią manualną. Ale zupełnie inaczej wygląda sprawa w Japonii, gdzie do oferty trafiła też przekładnia bezstopniowa CVT. Tyle tylko, że nieznajomość rynku japońskiego może doprowadzić do sporej niespodzianki. Usportowiona seria GR obejmuje w Japonii znacznie więcej aut i co ciekawe, mają one też szerszy zakres m.in. wersji silnikowych. O czym dokładnie mowa?

Sportowa Toyota GR Yaris to auto o niezwykle ciekawej specyfikacji technicznej, przywodzącej na myśl auta rajdowe. Turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy aż 272 KM (w Europie zduszony do 261 KM), zaawansowany napęd na wszystkie koła GR-FOUR z możliwość współpracy z dwoma dyferencjałami typu Torsen, a do tego manualna skrzynia biegów to przepis na auto dla motoryzacyjnego purysty. Ale nazwa GR Yaris tylko Europejczykom kojarzy się bezpośrednio z tym małym potworem. W Japonii jest inaczej, bo tam seria GR liczy już kilkanaście usportowionych modeli. Do niedawna lista aut z logiem GR obejmowała 14 samochodów. Teraz pojawiły się kolejne.

GR Yaris ze skrzynią CVT

Toyota poinformowała, że GR Yaris otrzymał 2 nowe wersje, które będą oferowane wyłącznie w kraju kwitnącej wiśni. Ale po kolei. Najbardziej radykalna, napędzana 272-konnym motorem odmiana to GR Yaris RZ. Jest on doskonale znany Europejczykom, bo to on trafi na Stary Kontynent. Nowością jest za to wersja RC, która ma ten sam silnik, napęd i skrzynię biegów, ale ma niższą masę dzięki ogołoceniu jej z szeregu elementów wyposażenia jak np. z systemu multimedialnego. Docelowo jest to odmiana opracowana do wyścigów z możliwością wprowadzania szeregu modyfikacji. Jest dostępna tylko w Japonii.

Toyota GR Yaris RS dostępny jest teraz z silnikiem 1.5 120 KM i skrzynią biegów typu CVT 

Jednak Toyota poszła o krok dalej i przygotowała jeszcze jedną wersję GR Yarisa oznaczoną symbolem RS. Ta jest najbardziej zaskakująca. Dlaczego? Bowiem ma zupełnie inny układ napędowy, który raczej nie podniesienie adrenaliny u przeciętnego entuzjasty hot hatchy. Zamiast 272-konnego silnika G16E-GTS, ma ona pod maską 3-cylindrowy motor 1.5 o mocy 120 KM oznaczony symbolem M15A-FKS. Generuje on zaledwie 145 Nm, a do tego przekazuje moc wyłącznie na przednie koła. Co ciekawe, jest on produkowany m.in. w Polsce.

Zobacz: Prawdziwa Toyota GR Yaris do wygrania w grze komputerowej!

Co więcej, GR Yaris RS wyposażony jest w skrzynię biegów CVT z symulowanymi, 10-ma przełożeniami, obsługiwanymi też w trybie ręcznym za pomocą łopatek przy kierownicy. Na chwilę obecną nie zostały podane oficjalne osiągi GR Yarisa RS ze skrzynią CVT. W międzyczasie możesz zobaczyć jakie inne wersje usportowionych Toyot z serii GR są dostępne w Japonii:

Zobacz: Sportowa seria GR Toyoty obejmuje już 14 modeli

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności