Łada zamierza wprowadzić na rynek taniego sedana o sportowym zacięciu. Vesta Sport ma otrzymać nie tylko więcej koni pod maską, ale i atrakcyjniejszy wygląd oraz zmodyfikowane zawieszenie. Auto powinno zadowolić osoby ceniące klasyczną motoryzację z uwagi na prostą konstrukcję i wolnossący motor.
Łada to koncern, który ma spore doświadczenie w jednych z najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych czyli WTCC. I jak twierdzą jej przedstawiciele, teraz zamierza to doświadczenie wykorzystać w produkcji usportowionych wersji swoich aut. Choć Łada ma w ofercie kilka samochodów o dynamicznym charakterze, to Vesta Sport ma czerpać najwięcej z wyścigowego doświadczenia rosyjskiej marki (a właściwie rosyjsko-francusko-japońskiej bo Łada należy do konsorcjum Renault-Nissan).
Łada Vesta Sport naprawdę nieźle się prezentuje!
O swoich sportowych aspiracjach, Vesta na pewno chce przypominać wyglądem. Sportowy przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, szersze przednie nadkola i ostrzej wyprofilowane progi, bardziej agresywny kształt tylnego zderzaka oraz chromowane, podwójne końcówki wydechu wraz z imitacją dyfuzora dodają naprawdę wiele dynamiki temu ciekawemu nadwoziu. Nie zapomniano nawet o lotce z włókna węglowego na klapie bagażnika mającej poprawić dociska tylnej osi do drogi. Muszę przyznać, że Vesta Sport prezentuje się naprawdę nieźle!
W kabinie pojawiły się mocniej wyprofilowane i ciekawie tapicerowane fotele oraz plastikowe wstawki imitujące karbon (podobne do tych z Fiesty ST-line). Kierownica została obszyta skórą, a na jej szczycie pojawiło się czerwone przeszycie niczym to z niedawno testowanego przez Nas Megane RS Cup! Nie zabrakło też aluminiowych nakładek na pedały oraz czarnej podsufitki.
Łada Vesta Sport z nowym silnikiem
Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską Łady. Vesta Sport będzie napędzana wolnossącym silnikiem 1.8 16V o mocy 145 KM. Jest on rozwinięciem 122-konnej jednostki stosowanej do tej pory w tym modelu. Nowy motor ma osiągać maksymalną moc przy 6000 obr./min. natomiast 182 Nm momentu obrotowego przy 3600 obr./min (czyli zaskakująco nisko). Napęd na przednie koła ma przekazywać 5-stopniowa skrzynia biegów.
Zobacz: Auto do 1000 zł – jakie będzie najlepsze? Sprawdziliśmy to!
Wzmocniony silnik w połączeniu z manualem ma też zapewniać Ładzie lepsze niż dotąd osiągi. Łada Vesta Sport ma przyspieszać 0-100 km/h w 9,6 sekundy, i rozpędzać się maksymalnie do 193 km/h. Obecnie wersja z silnikiem 1.8 16V 122 KM potrzebuje na taki sprint 10,2 s, a jej prędkość maksymalna jest niższa o 5 km/h. Ale sam silnik to nie wszystko.
Łada Vesta Sport i obniżone zawieszenie
Sportowe aspiracje Vesty Sport kierowca powinien też odczuć w zakresie jej prowadzenia. Samochód otrzymał bowiem nieco zmodyfikowane zawieszenie. Usztywnione amortyzatory zgrano z nowymi sprężynami, przez auto obniżyło swój prześwit o 16 mm. Zmieniona charakterystyka tłumienia, ma zapewnić lepsze właściwości jezdne nowej Łady.
Zobacz: Renault Sandero R.S. – Dacia na tor i po bułki!
Na chwilę obecną nie wiadomo nic na temat ceny Łady Vesty Sport. Podstawowa wersja tego modelu z silnikiem 1.6 16V 106 KM kosztuje w Rosji 584 900 rubli czyli ok. 31 643 zł. Gdyby cena wersji Sport nie przekroczyła 55 tys. zł mogłaby być to naprawdę ciekawa alternatywa dla osób szukających niedrogie sedana z dobrymi osiągami. W Polsce model ten nie będzie jednak dostępny póki. Jak każdy inny z logiem Łada. Ale jeśli Vesta Sport trafiłaby na polski rynek, to czy zainteresowałaby Was?
Powinni wrzucic cos o mocy 175-180 KM