REKLAMA

Silnik Hondy K20C1 do kupienia w skrzyni! Ma 2 litry, turbo i 320 KM!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 16 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Honda oferuje silnik K20C1 z modelu Civic Type-R do kupienia w tzw. skrzyni. Możliwość zakupu samego motoru to nowość w przypadku japońskiego koncernu. Co prawda w przeszłości istniała taka możliwość, ale tylko w przypadku zespołów wyścigowych, a nie prywatnych osób.

W Stanach Zjednoczonych ponownie rośnie zainteresowanie tzw. silnikami skrzyniowymi, czyli jednostkami napędowymi sprzedawanymi jako fabrycznie nowe bezpośrednio od producenta. Trend ten zaczynają dostrzegać także koncerny spoza USA, które od lat działają aktywnie w Stanach. Jednym z nich jest od niedawna Honda, która wprowadziła bardzo ciekawą propozycję dla fanów japońskiej marki. Proponuje ona zakup silnika od Civica Type-R czyli jednego z najlepszych hot hatchy na rynku i jednego z liderów tego segmentu w Polsce (zobacz nasz unikatowy raport sprzedaży hot hatchy w Polsce). Ten potężny motor to prawdziwa „perełka” z uwagi na swoją niską maskę, ogromną wydajność i trwałość.

Silnik K20C1 dostępny jako „crate engine”

Japońska propozycja wśród tzw. silników skrzyniowych, to spore zaskoczenie. Silnik K20C1 to motor Hondy Civic Type-R, który wyposażony w turbosprężarkę osiąga moc aż 320 KM. Ma pojemność 2-litrów, generuje 400 Nm momentu obrotowego, ma bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuchowy napęd rozrządu. Wersja sprzedawana w skrzyni wyposażona jest alternator, rozrusznik i nowy pedał gazu. Posiada też sterownik silnika (ECU), który jest wstępnie wystrojone dział sportów motorowych Hondy HPD (Honda Performance Development).

Silnik Hondy K20C1 to motor 2.0 VTEC Turbo o mocy 320 KM, znany z modelu Civic Type-R FK7 i FK8.

Oczywiście do pełnego działania potrzebny będzie jeszcze kolektor dolotowy, filtr powietrza, chłodnica powietrza doładowującego (intercooler), przewody paliwowe, olejowe i cieczy chłodzącej wraz z układem chłodzenia, odpowiedni układ wydechowy i oczywiście skrzynia biegów dostosowana do silnika (wraz ze sprzęgłem i kołem zamachowym). Ale tego typu elementy są i tak wybierane już przez docelowego klienta, który wykorzysta motor do napędu konkretnego samochodu. I to raczej mocno zmodyfikowanego i dostosowanego do jazdy torowej. Dlaczego? Bo motor sam w sobie nie ma homologacji drogowej i może być używany tylko na torze.

Ile kosztuje silnik Hondy 2.0 VTEC Turbo K20C1?

Cena silnika K20C1 sprzedawanego jako „crate engine” jest bardzo atrakcyjna. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę pomysły z ewentualnymi modyfikacjami słabszych silników do parametrów tego typu jednostki (np. „uturbianie” K20A2 czy K20Z4). Koszt nowego silnika K20C1 to 6790 dolarów czyli niecałe 28 tys. zł (27 763 zł). Drogi jest za to sprzedawany osobno sterownik wraz z wiązką przewodów (2210 dolarów). Całość kosztuje równe 9000 dolarów, czyli ok. 36 tys. zł.

Zobacz: Test Honda Civic Type-R 2.0 VTEC TURBO

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności