REKLAMA

Nowy Peugeot 508 SW – gdy bagażnik ma znaczenie!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Peugeot · Dodane: 10 czerwca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Peugeot 508 SW drugiej generacji to kombi, które adresowane jest do osób ceniących sportowy styl, funkcjonalność i nowoczesność. Drzwi bez ramek czy noktowizor to tylko część z nowości jakie pojawiły się w tym modelu. Tym co cieszy Nas szczególnie jest fakt, że to rodzinne auto ma mieć przy tym ten sportowy pierwiastek dający przyjemność z jazdy. Zobacz jakie silniki  trafią do tego modelu oraz jaką cenę ustalono w Polsce dla wchodzącego na nasz rynek Peugeota 508 SW II.

Najnowszym Peugeotem 508 w wersji liftback mieliśmy okazję już wielokrotnie jeździć. Byliśmy na jego polskiej premierze oraz sprawdzaliśmy go w trakcie Naszych redakcyjnych testów, z których pierwszy zostanie opublikowany już w przyszłym tygodniu. Rodzinna odmiana kombi wchodzi właśnie na polski rynek i niebawem pewnie i jej przejrzymy się bliżej. A czego można się po niej spodziewać?

Peugeot 508 w wersji kombi czyli SW

Przede wszystkim nowy Peugeot 508 SW to kombi, które tylko nieznacznie różni się gabarytami od wersji liftback. Dzięki temu auto ma prezentować równie sportowy charakter i zwrotność w trakcie miejskiej eksploatacji co wersja liftback. Co ciekawe, 508 SW ma długość 4,78 m (czyli tylko 3 cm więcej niż w liftback i 5 cm mniej niż model poprzedniej generacji), dzięki czemu jego boczna linia nadwozia prezentuje się bardzo spójnie i harmonijnie. Dodatkowe centymetry i wysoko poprowadzona linia dachu spowodowały, że kombi ma bagażnik o pojemności 530 litrów (30 litrów mniej niż w poprzedniku, za to o 43 litry więcej niż w liftbacku). Po złożeniu oparć tylnych siedzeń kubatura kufra zwiększa się do 1780 litrów (w liftbacku do 1537 l). Klapa może otwierać się w sposób automatyczny bez użycia rąk, a próg załadunku jest szeroki i nisko umieszczony (6 cm niżej niż w liftbacku, tj. tylko 63,5 cm od podłoża, i o 2,4 cm szerszy).

Peugeot 508 SW czyli wersja kombi jest już w ofercie polskich dilerów. 

Z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji siedzenie, którego oparcie jest pochylone pod kątem 27° dla większej wygody. W porównaniu do sedana wysokość do dachu jest o 4 cm większa, a panoramiczne otwierane okno dachowe typu spojler wypełnia niemal całą powierzchnię dachu. To co wyróżniać będzie 508 SW na tle innych kombi na rynku w tym segmencie, to będą na pewno drzwi bez ramek oraz pionowe przednie światła do jazdy dziennej, pełniące też rolę kierunkowskazów.

Peugeot 508 SW – silniki i osiągi

Pod maską Peugeota 508 SW zagościły te same jednostki napędowe co w liftbacku. Do wybory są 2 wersje benzynowe (1.6 PureTech 180 i 225 KM) i 3 odmiany wysokoprężne (1.5 BlueHDi 130 KM, 2.0 BlueHDi 163 i 177 KM), wszystkie z automatycznymi skrzyniami EAT8 o 8 przełożeniach. Dodatkowo w gamie dostępna jest wersja 1.5 BlueHDi 130 KM z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Osiągi poszczególnych odmian prezentują się następująco:

Peugeot 508 SW – gama wersji silnikowych
silnik/osiągi 1.6T 180 KM 1.6T 225 KM 1.5 HDi 130 KM MT6 1.5 HDi 130 KM 2.0 HDi 163 KM 2.0 HDi 177 KM
0-100 km/h 8,0 s 7,4 s 10,1 s 9,9 s 8,5 s 8,4 s
V-max 225 km/h 248 km/h 208 km/h 208 km/h 226 km/h 231 km/h

Zobacz: Peugeot najbardziej niezawodną marką mainstreamu!

Warto zauważyć, że każda wersja Peugeota 508 SW osiąga prędkość ponad 200 km/h, a większa cześć gamy rozpędza się 0-100 km/h w mniej niż 8,5 sekundy. Pod względem osiągów zapowiada się zatem bardzo ciekawie. Producent jest trakcie homologacji wyników zużycia paliwa, dlatego póki co dane na temat spalania są niedostępne. W czwartym kwartale 2019 r. gama zostanie rozszerzona o wysoce wydajną wersję hybrydową z silnikiem benzynowym Plug-In Hybrid PHEV o zasięgu w trybie ZEV wynoszącym 50 km (w cyklu WLTP). Pojemność bagażnika nie zmniejszy się dzięki umieszczeniu akumulatorów pod siedzeniami w drugim rzędzie.

Peugeot 508 SW – ceny w Polsce

Spore kontrowersje wzbudzają ceny katalogowe Peugeota 508 II generacji, które nie należą do niskich. Odmiana kombi jest natomiast droższa średnio o 5 tys. zł od wersji liftback. Najtańsza wersja Active 1.5 BluHDi 130 KM z manualną skrzynią kosztuje 129 400 zł. Standardowe wyposażenie jest jednak naprawdę bogate i obejmuje m.in. rozbudowany pakiet bezpieczeństwa (Pakiet Safety 5), automatyczną klimatyzację dwustrefową, komplet poduszek bezpieczeństwa, wirtualne zegary (ekran 12,3-cala), elektrycznie sterowane szyby i lusterka, czujniki parkowania, 8-calowy ekran dotykowy, skórzaną kierownica, tempomat, system bezkluczykowego uruchomienia auta. Najciekawsza, 225-konna wersja benzynowa kosztuje min. 184 800 zł, ale trzeba oddać, że występuje ona w praktycznie najbogatszej odmianie wyposażenia czyli „GT”. Optymalnym wyborem wydaje się być 180-konny „benzyniak” w wersji Allure za 147 800 zł prezentujący świetne osiągi i bardzo dobre wyposażenie. Jeśli jednak właściciel chciałby mieć adaptacyjne zawieszenie i noktowizor (kapitalne rozwiązanie) musiałby dopłacić łącznie kolejne 10 tys. zł. Czy rynek zaakceptuje francuskiego „kombiaka” o sportowym zacięciu? Zobaczymy! Póki co zachęcamy do przeczytania Naszych wrażeń z pierwszych jazd testowych Peugeotem 508 w wersji liftbkack:

Zobacz: Peugeot 508 II i pierwsza jazda „rasowym sedanem”

 

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
PawelJohnny Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pawel
Gość
Pawel

Uwielbiam Peugeoty 🙂 miałem już dwa i każdy miał to coś 🙂

Johnny
Gość
Johnny

Kiedyś za Francuzami no przepadałem , ale towarzystwo się końcu poprawiło ;D

Aktualności