REKLAMA

Mercedes-AMG GT 63 PRO czyli wersja na tor dla profesjonalistów

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-Benz · Dodane: 12 sierpnia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Mercedes-AMG GT 63 PRO to jeszcze mocniejsza, szybsza i lepiej prowadząca się maszyna z aspiracjami do jazdy na torze. Auto przeszło szereg zmian i modyfikacji względem standardowego AMG GT 63, zwłaszcza w kontekście odpowiedniego chłodzenia układu napędowego.

Mercedes-AMG zaprezentował nowy model AMG GT 63 PRO 4MATIC+, który cechuje się zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi zaprojektowanymi z myślą o maksymalnych osiągach, szczególnie na torze wyścigowym. O skali zaangażowania w ten projekt niech świadczy fakt, że AMG GT 63 PRO otrzymał m.in. największe tarcze hamulcowe, jakie są w ofercie niemieckiego producenta aut.

Układ napędowy i osiągi

Pojazd napędzany jest 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo, który generuje moc 612 KM oraz moment obrotowy 850 Nm. W porównaniu do modelu AMG GT 63, nowa wersja zyskała dodatkowe 27 KM mocy oraz 50 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi zaledwie 10,9 sekundy, co oznacza poprawę o 0,5 sekundy w stosunku do poprzedniego modelu, a prędkość maksymalna to 317 km/h.

Zobacz: Test Mercedes GLC Coupe 300e

Zwiększenie mocy osiągnięto dzięki optymalizacji jednostki sterującej silnika, co przekłada się na lepsze przyspieszenie i wydajność w wyższych zakresach prędkości. AMG GT 63 PRO wyposażony jest również w w pełni zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+, który dostarcza moc na wszystkie koła, zapewniając optymalną przyczepność i stabilność w każdych warunkach.

Układ chłodzenia

Inżynierowie z AMG wprowadzili istotne usprawnienia w układzie chłodzenia, wzmacniając obwody chłodzenia wysokotemperaturowego i niskotemperaturowego, dodając m.in. dwie chłodnice umieszczone w przednich nadkolach. Układ napędowy jest chłodzony bardziej efektywnie, co zapewnia utrzymanie optymalnej temperatury nawet przy intensywnej eksploatacji na torze.

Zobacz: Silnik 2.0 TFSI a nagar – objawy, problemy, czyszczenie

Odpowiadają za to chłodnice dyferencjałów na przedniej i tylnej osi oraz skrzyni rozdzielczej napędu 4MATIC+, które są obsługiwane aktywnie poprzez elektrycznie sterowane pompy wodne, dla szybszego odprowadzania ciepła.

Aerodynamika

AMG GT 63 PRO posiada zaawansowaną aerodynamikę, której kluczowe elementy to aktywny profil aerodynamiczny w podwoziu, system sterowania powietrzem AIRPANEL w przedniej części nadwozia, oraz pakiet aerodynamiczny ze stałym tylnym spoilerem. Przeprojektowany przedni zderzak z dodatkowymi deflektorami wykonanymi z włókna węglowego oraz większymi wlotami powietrza zwiększa przepływ powietrza, zmniejszając siłę nośną na przedniej osi o 30 kg, co przekłada się na precyzyjniejsze prowadzenie pojazdu. Dodatkowe owiewki na podwoziu, inspirowane rozwiązaniami z modelu Mercedes-AMG ONE, zwiększają przepływ powietrza, co również wpływa na poprawę siły docisku na tylnej osi o 15 kg.

Hamulce i koła

W standardzie model wyposażono w ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz jednotłoczkowymi zaciskami na tylnej osi. Tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm są największymi ceramicznymi tarczami hamulcowymi dostępnymi w ofercie Mercedes-AMG. Układ hamulcowy, dzięki zastosowaniu lekkiego tytanu o wysokiej wytrzymałości, charakteryzuje się niską masą, co wpływa na zmniejszenie mas nieresorowanych, a także na większą odporność na blaknięcie i długą żywotność.

Tarcz z przodu mają średnicę aż 420 mm!

AMG GT 63 PRO jest standardowo wyposażony w lekkie, 21-calowe kute felgi AMG Performance w kolorze Himalaya grey matt. Na kołach zamontowane są opony Michelin Pilot Sport 5, a jako opcja bez dodatkowych opłat dostępne są również opony Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup w rozmiarze 295/30 ZR 21 z przodu i 305/30 ZR 21 z tyłu.

Zobacz: Test Mercedes-Benz A200

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności