
Nowy Mercedes-AMG E 53 to hybryda, która ma mieć moc 612 KM i napęd typu plug-in oferujący zasięg na prądzie przekraczający 100 km. Zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym napęd AMG 4MATIC+, zawieszenie RIDE CONTROL i 21,2 kWh bateria, definiują jego hybrydowy charakter i sportowe możliwości.
Idealny daily driver to samochód łączący funkcjonalność ze sportowym zacięciem. Wchodzący na rynek Mercedes-AMG E 53 HYBRID wydaje się wpisywać w ten format idealnie. Przynajmniej na papierze. Przestronne nadwozie, mocny silnik, świetne osiągi i niskie zużycie paliwa to cechy jakie nie tak dawno trudno było połączyć. Ale czy hybryda przekona do siebie fanów mercedesowskich, widlastych „ósemek”? Na pewno bardziej niż jej alternatywna wersja oparta na silniku czterocylindrowym z klasy C.
Mercedes-AMG E 53 HYBRID i jego innowacyjny napęd
Mercedes-AMG E 53 HYBRID to najnowsza sportowa odmiana Klasy E, która łączy klasyczną jednostkę spalinową z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in. Samochód wykorzystuje rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 litra z turbodoładowaniem, generujący 449 KM. Współpracuje on z jednostką elektryczną o mocy 163 KM, co daje łącznie 612 KM mocy systemowej i 750 Nm momentu obrotowego. Taki układ pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy (w wersji sedanie, z funkcją RACE START).
Zespół napędowy został zintegrowany z 9-biegową automatyczną skrzynią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+, który może dynamicznie przekierowywać moment obrotowy między osiami. Dzięki temu samochód utrzymuje wysoką trakcję niezależnie od warunków drogowych. Zastosowany akumulator o pojemności użytkowej 21,2 kWh pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym ponad 100 kilometrów (WLTP). Ładowanie możliwe jest zarówno z użyciem prądu przemiennego (AC) o mocy do 11 kW, jak i prądu stałego (DC) – maksymalnie 60 kW, co umożliwia doładowanie baterii od 10% do 80% w około 20 minut. Układ rekuperacji może odzyskiwać energię z mocą do 120 kW, a jego intensywność dopasowuje się automatycznie do sytuacji na drodze.
Zaawansowane podwozie
W konstrukcji zawieszenia wykorzystano system AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami o dwuzaworowej charakterystyce. Zawieszenie dostosowuje się w czasie rzeczywistym do warunków drogowych i trybu jazdy, łącząc komfort z precyzją prowadzenia. Uzupełnieniem układu jezdnego jest standardowa skrętna tylna oś, która poprawia zwrotność przy niskich prędkościach i stabilność przy wyższych.
Zobacz: Test Mercedes GLC Coupe 300e
Samochód wyposażono również w wysokowydajny układ hamulcowy AMG oraz systemy wspomagające kierowcę, znane z najnowszej generacji Klasy E. Wśród nich znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat, asystent martwego pola, aktywne systemy utrzymania pasa i automatyczne parkowanie z kamerą 360°.
Ile ważyć będzie nowy Mercedes-AMG E 53 HYBRID?
Pomimo rozbudowanego układu hybrydowego oraz szerokiego zakresu wyposażenia standardowego, masa własna pojazdu wynosi 2315 kg, co przy tej klasie i charakterystyce jest wartością konkurencyjną. Kierowca ma do wyboru zestaw trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, które precyzyjnie zmieniają reakcję układu napędowego, skrzyni biegów, układu kierowniczego, zawieszenia i brzmienia układu wydechowego.
We wnętrzu zastosowano nową generację systemu MBUX z obsługą aplikacji zewnętrznych i rozbudowanymi funkcjami personalizacji opartymi na algorytmach uczenia maszynowego. System może dostosowywać się do nawyków kierowcy i automatyzować część funkcji w zależności od scenariusza użytkowania.
Cena w Polsce
Cena Mercedesa-AMG E 53 HYBRID Limuzyna w Polsce zaczyna się od 502 400 zł, a za wersję Kombi trzeba zapłacić co najmniej 514 100 zł. W standardzie znajdują się m.in. zawieszenie AMG, napęd na cztery koła, skrętna tylna oś, reflektory DIGITAL LIGHT, nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością, ładowarka indukcyjna i 19-calowe felgi. Dostępne są także liczne opcje personalizacji – od lakierów MANUFAKTUR po fotele AMG Performance i ekran pasażera MBUX Superscreen.
Dodaj komentarz