Ford Fiesta ST Performance Edition to specjalna wersja tego modelu wyposażona w nowe zawieszenie, lżejsze felgi i specjalny kolor nadwozia. Do tego odmiana ta będzie limitowana do 600 sztuk i występować tylko w 3-drzwiowym nadwoziu. Niestety nie będzie oferowana w Polsce.
Ledwo na rynku pojawiła się najnowsza generacja sportowej Fiesty ST napędzana 3-cylindrowym silnikiem 1.5 EcoBoost, a „Wyspiarze” już otrzymali jej specjalną wersją. Oznaczona jako Performance Edition ma wyraźnie zmodyfikowane podwozie, dzięki czemu ma zapewniać jeszcze bardziej sportowe wrażenia zza kierownicy. Nie zmieni się za to nic pod maską Fiesty ST co oznacza, że do wykorzystania nadal będzie 200 koni mechanicznych.
Fiesta ST i regulowane zawieszenie
Nowością Forda Fiesty ST w wersji Performance Edition będzie przede wszystkim wyraźnie zmodyfikowane zawieszenie przetestowane na torze Nurburgring. Oparte na amortyzatorach ze stali nierdzewnej i proszkowo malowanych na kolor niebieski sprężynach (Ford Performance Blue) będzie obniżone z przodu o 15 mm, a z tyłu o 10 mm. Co więcej amortyzatory będą miały 12-stopniową regulację dobicia i 16-stopniową regulację odbicia, aby kierowca mógł dopasować je do własnych preferencji.
Oprócz amortyzatorów, wersję Performance Edition wyróżniają także 10-ramienne alufelgi o średnicy 18-cali, które są o 7 kg lżejsze od seryjnych. Dodatkowo pokryte są one 3-warstwowym lakierem „Magnetite”. Lżejsze felgi to oczywiście mniejsza masa nieresorowana. Auto oparte będzie na wersji wyposażenia ST3, dlatego nie zabraknie w nim szpery firmy Quaife, systemu Launch Control (procedury startowej) oraz wskaźników sygnalizujących optymalny moment zmiany biegu.
Limitowany Ford Fiest ST
Ford Fiesta ST Performance Edition będzie wyprodukowany w limitowanej do 600 sztuk serii. Kosztować ma o 3000 funtów (14 900 zł) więcej niż wersja ST3. Niestety, auto nie będzie oferowane w Polsce. Sprzedaż planowana jest wyłącznie w Wielkiej Brytanii, mekce wszelkiej maści hot hatchów.
Zobacz: Ile trzeba dopłacić do hot hatcha? Sprawdziliśmy każdego!
Ford chyba najbardziej stara się żeby mieć najbardziej dopieszczone hot hatche. Reszta firm kuleje i robi maniane.