Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio doczekała się wersji Super Sport. Jest nie tylko limitowana, ale wyróżnia ją potężna moc, świetne osiągi i specjalne detale podkreślające jej sportowy styl w tym przeprojektowane logo czterolistnej koniczyny.
Cechą szczególną sportowych modeli Alfy Romeo jest czterolistna koniczyna. W najnowszym modelu z serii Super Sport doszło do jego przeprojektowania. Po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii Quadrifoglio białe tło trójkąta, który tradycyjnie otacza zieloną czterolistną koniczynę, ustępuje miejsca czerni. W ubiegłym roku, z okazji stulecia istnienia marki, logo Quadrifoglio zostało ozdobione złotą ramą i datami (1923–2023), które definiują stulecie pasji pod znakiem sportu, osiągów i wyścigów.
Giulia Quadrifoglio Super Sport – silnik
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport to limitowana edycja wyprodukowana w ilości zaledwie 275 egzemplarzy. Oprócz niej powstanie też 175 egzemplarzy Stelvio Quadrifoglio Super Sport, zatem łącznie zostanie wyprodukowanych 450 aut z serii Quadrifoglio Super Sport. Od strony technicznej model Super Sport nie będzie się różnił w stosunku do najnowszej, poliftingowej odmiany Quadrifoglio.
Pod maska nadal będzie pracować zmodyfikowany silnik Ferrari 2.9 Bi-Turbo o mocy podniesionej do 520 KM, który generuje aż 600 Nm już od 2500 obr./min. Motor to jednostka 6-cylindrowa w układzie widlastym o kącie rozwarcia 90 stopni. Napęd przekazywany jest na tylną oś poprzez 8-biegowy automat z serii ZF 8HP75.
Co ważne, po liftingu Giulia Quadrifoglio posiada mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD i ten sam trafił też do Super Sport. Auto rozpędza się 0-100 km/h w 3,9 sekundy, a maksymalnie aż do 309 km/h.
Giulia Quadrifoglio Super Sport – nadwozie i wnętrze
Dla zredukowania masy, Giulia Quadrifoglio Super Sport może mieć też dach z włókna węglowego (opcja niedostępna w Stelvio Quadrifoglio Super Sport. Z tego samego materiału wykonane są też kratki chłodnicy w kształcie litery „V” oraz obudowy lusterek. Giulia posiada też wysuwany dolny spliter przedniego zderzaka, także wykonany z włókna węglowego, które steruje siłą dociski w zależności od prędkości. Do wyboru są 3 kolory nadwozia: czerwony Rosso Etna, metaliczny czarny Nero Vulcano i biały Bianco Alfa (tylko Giulia).
W kabinie debiutuje wykończenie deski rozdzielczej, tunelu środkowego i paneli drzwi z czerwonego włókna węglowego z efektem 3D. Przednie zagłówki są ozdobione czerwonymi przeszyciami z logo „Super Sport” oraz czarnym numerem samochodu dla zaznaczenia, że dany egzemplarz należy do limitowanej serii.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport – cena w Polsce
Fani modelu powinni się spieszyć z zakupem. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport kosztuje w Polsce 499 tys. zł i w tej cenie ma m.in. aktywny układ wydechowy Akrapovic. Na polski rynek trafi jedynie po 5 sztuk Giulii i Stelvio ze specjalnej serii Super Sport. Nasza redakcja dowiedziała się, że 2 Giulie i 1 Stelvio już zostały sprzedane, bo zamówienia otwarto już 8 maja. Chętnych jak widać nie brakuje, mimo niemałej ceny.
Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Competizione
Czemu tylko 5 sztuk?