REKLAMA

Cadillac CT5-V Blackwing o mocy 677 KM! Killer BMW M5 i AMG E63?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Cadillac · Dodane: 8 lutego 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Cadillac CT5-V Blackwing to sedan wyposażony w silnik 6,2 l o mocy 677 KM, który ma zdetronizować niemiecką konkurencją w postaci BMW M5 i Mercedesa AMG E63. Oprócz imponującego silnika, ma też szereg sportowych rozwiązań jak ogromne tarcze hamulcowe Brembo, specjalne sprzęgło zaprojektowane przez firmę LuK, potężny kompresor czy najnowszą generację zawieszenia Magnetic Ride 4.0. Nawet opony Michelin zostały specjalnie opracowane pod ten model.

Idealny daily driver powinien łączyć funkcjonalność ze sportowym zacięciem. Do tej pory cechy te najłatwiej znaleźć było w usportowionych modelach BMW z serii M, Mercedesach przygotowywanych przez oddział AMG czy Audi z serii S/RS. Ale w czasach downsizingu europejskie modele nieco podupadły na sile i nie wyglądają już tam imponująco, jak amerykańska konkurencja, która póki co, nie jest obwarowana tak potężnymi ograniczeniami w zakresie silników. Jednym z najbardziej niesamowitych modeli, jakie wchodzą na rynek, jest Cadillac CT5-V Blackwing. Ten luksusowy sedan ma bowiem nie tylko oferować wysoki komfort jazdy, ale i imponujące osiągi, generowane przez jego ogromny motor o pojemności aż 6,2 litra!

Cadillac CT5-V Blackwing – imponujący silnik i osiągi

Cadillac CT5-V Blackwing to najmocniejszy model tej marki w historii, który napędzany jest przez silnik 6.2 V8 o mocy aż 677 KM (498 kW). Nie uzyskuje jej jednak wyłącznie z samej pojemności skokowej. Wspomaga go mechaniczny kompresor Eaton o pojemności bagatela 1,7 litra, czyli większej niż silnik europejskiego hot hatcha segmentu B! Do tego tytanowe zawory ssące, dostosowany do jazdy torowej system olejowy i wzmocnione głowice cylindrów ze stopu aluminium Rotocast A356T6 bardziej odporne na wysokie temperatury.

Zobacz: Cadillac CT5-V nie zmieści pod maską silnika 4.2 V8, więc otrzyma motor 6.2 V8!

Cała moc silnika trafia na tylną oś albo poprzez manualną skrzynię biegów TREMEC, albo 10-stopniowy automat. Aby poprawić trakcję Cadillac CT5-V Blackwing otrzymał lżejszy, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy oraz opracowane dla tego modelu opony Michelin Pilot Sport 4S (275/35/R19 i 305/30/R19) o specjalnym składzie mieszanki, przeprojektowanej konstrukcji i zmodyfikowanym kształcie. W rezultacie auto ma imponować osiągami. Na tę chwilę producent podaje, że Cadillac CT5-V Blackwing przyspiesza 0-96 km/h w 3,7 s ze skrzynią automatyczną, a jego prędkość maksymalna przekracza 320 km/h.

Cadillac CT5-V Blackwing – hamulce Brembo

Aby tak szybkie auto zatrzymać, Cadillac CT5-V Blackwing został wyposażony w ceramiczny układ hamulcowy opracowany przez Brembo. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę aż 398 mm i wspierają je 6-tłoczkowe zaciski. Tylne tarcze mają średnicę 373,5 mm i kooperują z 4-tłoczkowymi zaciskami. To największe tarcze hamulcowe zastosowane w seryjnym Cadillacu.

Zdaniem producenta ceramiczny układ hamulcowy pozwolił nie tylko poprawić odporność temperaturową w trakcie jazdy na torze, ale też ograniczyć masę nieresorowaną aż o 24 kg i masę wirującą o 28 kg. Z kolei samo działanie układu hamulcowego ma być zmienne i uzależnione od wybranego trybu jazdy.

Cadillac CT5-V Blackwing – zawieszenie

Jakby tego było mało, Cadillac CT5-V Blackwing otrzymał też najnowszą, czwartą generację adaptacyjnego zawieszenia Magnetic Ride Control (MR 4.0). Za sprawą krążącego w tłokach amortyzatorów płynu magnetoreologicznego, zawierającego drobne cząstki magnetyczne, który poddawany jest działaniu napięcia elektrycznego, regulowana jest ich praca poprzez hamowanie lub udrażnianie przepływu cieczy przez kanały tłoka.

Tym samym błyskawicznie można regulować skok tłoka amortyzatora, a tym samym charakterystykę tłumienia. Na dodatek nowy Cadillac CT5-V Blackwing otrzymał też sztywniejsze sprężyny i tuleje oraz unikalne, drążone stabilizatory. To wszystko na sprawić, że auto będzie nie tylko szybkie na torze, ale i w pełni funkcjonalne także w codziennej jeździe.

Cadillac CT5-V Blackwing – wyposażenie

W tej zwykłej, codziennej eksploatacji pomóc ma też bogate wyposażenie Cadillaca. Kierowca może liczyć m.in. na 15 głośnikowy system audio firmy AKG, konfigurowalny zestaw wskaźników z 12-calowym wyświetlaczem HD o przekątnej 12 cali z unikalną grafiką Blackwing serii V, wyświetlacz HUD czy przednie fotele z 18-stopniową regulacją, ogrzewaniem, wentylacją i masażem lędźwiowym (oraz dostępne w opcji wyścigowe fotele z akcentami z włókna węglowego).

Sportowe fotele Cadillac CT5-V Blackwing

Nie zabrakło też ekranu Track prezentującego czasy przyspieszeń od 0 do 60 mil na godzinę, czasem przejazdu ćwierć mili, licznikiem okrążeń itd. Jest nawet rejestrator Performance Data Recorder 2.0, który umożliwia kierowcom rejestrowanie każdego aspektu ich jazdy, w tym dźwięku w czasie rzeczywistym i obrazu z przedniej kamery, a także 34 kanałów danych dotyczących wydajności w celu szczegółowej analizy. Nagrywa on w rozdzielczości FullHD (1080i) i może też działać jak typowa kamera samochodowa.

Cadillac CT5-V Blackwing i jego cena w USA

Jak widać możliwości Cadillaca CT5-V Blackwing są naprawdę imponujące, a co najciekawsze na tle europejskiej konkurencji jest on też od niej tańszy. W Stanach Zjednoczonych jego ceny zaczynają się od 84 990 dolarów czyli mniej więcej 316 247 zł. BMW M5 kosztuje obecnie w USA 102 700 dolarów czyli 382 146 zł. Różnica sięga zatem 66 tysięcy złotych.

Zobacz: Jeep Wrangler Rubicon 392 z silnikiem 6.4 HEMI wstrząsnął światem off-roadu!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Slaveq Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slaveq
Gość
Slaveq

To jest ten sam Caddilac co pisaliście że nie mieścił się nim 4.0 V8 i dali 6.2 Ł?

Aktualności