REKLAMA

Acura Integra Type-S czyli siostra Hondy Civic Type-R

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Acura · Dodane: 7 grudnia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Acura Integra Type-S zbudowana na bazie Hondy Civic Type-R FL5? Amerykańska spółka, należąca do japońskiego koncernu, przedstawiła pierwsze informacje o nowym, sportowym modelu. W dużej mierze model ten będzie spokrewniony z japońskim hot hatchem.

W 2022 roku na rynku w Stanach Zjednoczonych Acura ponownie wprowadziła do oferty kompaktowego, sportowego sedana w wersji pięciodrzwiowej – czyli mówiąc po europejsku liftbacka – w postaci nowej Integry. Model ten ma na celu promować szlachetną „córkę” Hondy wśród przede wszystkim młodych klientów. Do nich też skierowana jest jej najostrzejsza wersja oznaczana skrótem Type S, która pojawi się w przyszłym roku na rynku.

Acura Integra Type-S z silnikiem K20C1

Nowa Acura Integra Type-S zapowiada się wyjątkowo ciekawie. Ponieważ Integra jest oparta na platformie Hondy Civic, Integra Type-S będzie zapewne siostrzaną wersją wersją Civica Type-R FL5. Tym bardziej, że pod maską ma mieć ten sam, dwulitrowy silnik K20C1 o mocy ponad 300 KM, połączony z manualną sześciobiegową skrzynią i przekazujący moc na przednie koła z wykorzystaniem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu LSD. W europejskim Civicu silnik ten osiąga 329 KM i 420 Nm.

Acura Integra Type-S 2024′ to model oparty na Hondzie Civic Type-R FL5.

Co ciekawe, podobieństw jest więcej bo nawet rozmieszczenie końcówek wydechu w Integrze odpowiada temu z Hondy – trzy w rzędzie, umieszczone pośrodku tylnego zderzaka. Do tego 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z pięcioma podwójnymi ramionami i pomalowany na czerwono układ hamulcowy, które również wydają się być zaczerpnięte bezpośrednio z Type-R.

Integra Type-S bardziej zachowawcza

Wizualnie Integra Type-S pozostaje nieco bardziej powściągliwa niż Type-R. Zamiast dużego przymocowanego skrzydła, otrzymała mały spoiler na pokrywie bagażnika. Jednak tylny dyfuzor i potrójny układ wydechowy dodają pazura. Podobnie jak agresywniej stylizowane zderzaki, dokładki progów czy poszerzone lekko błotniki.

Więcej na temat sportowej Acury mamy wiedzieć dopiero na chwilę przed jej rynkową premierą, bo Japończycy nie zamierzają zdradzać więcej na jej temat. Nas ciekawi, jak bardzo będą rózniły się charakterem oba modele i czy jakość wykończenia wnętrza Acury faktycznie będzie wyraźnie wyższa niż Hondy. I oczywiście rzecz najważniejsza – jak bardzo będą się różniły osiągi obu aut i ich prowadzenie.

Zobacz: Honda Civic Type-R FL5 czyli większa moc i wyższa cena

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności