REKLAMA

Toyota GR Cup – Tor Kielce był areną drugiej rundy pucharu!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 17 maja 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Druga runda amatorskiego pucharu Toyota GR Cup odbyła się 3 maja na torze Kielce. Zawody były spektakularne bowiem pogoda dopisała. Padający deszcz zapewnił dużo ciekawsze wrażenia zarówno widzom, jak i zmagajacym się z aurą kierowcom. Oto zwycięzcy poszczególnych klas. Kolejne zawody, Toyota GR Cup Digital, odbędą się w dniach 19-20 maja na wirtualnej wersji słynnego toru Nürburgring.

Dzięki inicjatywie Toyota Gazoo Racing Polska, modele sportowe takie jak GR Yaris, GR Supra czy GR86 można podziwiać zarówno na żywo w serii Toyota GR Cup, jak i wirtualnie w e-motorsporcie podczas Toyota GR Cup Digital. Od kwietnia równolegle rozgrywane cykle dostarczają fanom marki Toyota i entuzjastom szybkiej sportowej jazdy regularną dawkę emocji.

Toyota GR Cup na torze Kielce

Druga runda Toyota GR Cup Digital odbyła się na torze Kielce, który jest bardzo popularny wśród miłośników motorsportu ze względu na swoją zróżnicowaną charakterystykę. Impreza została zorganizowana we współpracy z zawodami Interia Drive Cup w weekend 2-3 maja. Na tym sportowym obiekcie w Miedzianej Górze kierowcy musieli zmierzyć się zarówno z ciasnymi, technicznymi zakrętami na sekcji kartingowej, jak i długimi, szybkimi łukami o zmiennym pochyleniu na wyścigowej części toru leśnego.

Ten charakterystyczny odcinek toru, przypominający trasę wyścigu górskiego, wymagał od kierowców nie tylko maksymalnego skupienia, ale przede wszystkim dużo odwagi, aby osiągnąć jak najlepszy czas okrążenia. W drugiej rundzie Toyota GR Cup wzięły udział wszystkie trzy modele z linii GR – sportowy hatchback GR Yaris, coupe GR Supra i GR86. Była to rzadka okazja, aby porównać w jednym miejscu trzy bardzo różne sportowe samochody o odpowiednio rajdowym, wyścigowym i driftingowym rodowodzie.

W klasie Toyota GR Yaris Cup pierwsze zwycięstwo w sezonie odniósł Jerzy Pyzel, a na drugim miejscu uplasował się Łukasz Witas, a na trzecim Jacek Pieńkowski. Jakub Borkowski, prowadzący Toyotę GR86 w barwach słynnej Corolli AE86 z kultowej mangi Initial D, również mógł cieszyć się z pierwszego miejsca w klasie Toyota GR Open.

Zobacz: Test Kia EV6 GT – elektryk o mocy 585 KM!

Na torze nie zabrakło również klasycznych modeli japońskiej marki, które nadal odnoszą sukcesy w wyścigach i rajdach. W ramach Toyota GR Cup mogą rywalizować w specjalnej klasie Race & Fun, dedykowanej tym samochodom. Maciej Pawelec, prowadzący Toyotę Celica TS siódmej generacji, drugi raz z rzędu zdobył pierwsze miejsce w tej klasie. Drugie i trzecie miejsce zajęli odpowiednio Karol Miodyński w Toyocie MR2 trzeciej generacji i Jan Biegoń w Toyocie MR2 pierwszej generacji.

Toyota GR Cup Digital

Kolejna część rywalizacji, Toyota GR Cup Digital, odbędzie się już 18-19 maja w świecie e-motorsportu. Uczestnicy tego pucharu, który jest wspólnie organizowany z ligą e-sportową Gran Turismo Team Cup, staną przed dużym wyzwaniem. Zawody przeniosą się na wirtualną wersję legendarnego toru Nürburgring, nazywanego Zielonym Piekiełkiem, ze względu na otaczające go gęste lasy gór Eifel. Rozgrywki odbędą się na precyzyjnie odwzorowanym wirtualnym torze Nürburgring, który jest tak samo wymagający jak podczas słynnego wyścigu Nürburgring 24 Hours. Trasa ta, licząca ponad 25 kilometrów, charakteryzuje się wąskimi, krętymi odcinkami i dużymi trudnościami technicznymi, wymagającymi mistrzowskiego stylu jazdy. Nürburgring posiada aż 170 zakrętów i jest otoczony drzewami oraz metalowymi barierkami.

Dodatkowo, kierowcy będą mieli do dyspozycji unikalny samochód – koncepcyjną Toyotę FT-1 w wersji VGT GT3. Ten wyścigowy samochód o masie poniżej 1300 kilogramów i ponad 550-konnym silniku podniesie poziom trudności rywalizacji i zagwarantuje widowiskowe zmagania. Wyścigi będą składać się z 5 okrążeń, przy zmiennych warunkach pogodowych, poprzedzone 20-minutowymi kwalifikacjami. Transmisja z zawodów będzie dostępna na żywo na platformie YouTube.

W tym roku po raz pierwszy uruchomiliśmy rywalizację online obok tradycyjnych zawodów typu track day. Jest to ciekawa alternatywa dla osób pasjonujących się sportami samochodowymi, które chcą rozwijać się w e-motorsporcie. Ta inicjatywa wpisuje się w światowe trendy rozwoju motorsportu zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym.

– powiedział Mateusz Malinowski, Regionalny Menadżer Produktu Toyota Central Europe, powiedział:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności