Antykoks Down to pianka do silnika, której funkcją jest usuwanie nagaru, aby m.in. odblokować zapieczone pierścienie. Na naszym warsztacie mieliśmy już wielokrotnie korzystać z tego preparatu. Ma on bowiem nie tylko dobre opinie w sieci, ale przede wszystkim sprawdza się, gdy silnik takie problemy jak nadmierne zużycie oleju, brak kompresji, albo spalanie stukowe.
Problemy z silnikiem takie jak spadek mocy, nadmierne zużycie oleju, kopcenie z wydechu czy wypadanie zapłonów mogą wydawać się poważnymi awariami mechanicznymi. Często jednak ich przyczyną są zanieczyszczenia w postaci nagaru, laków i szlamu zalegających w jednostce napędowej. Zamiast kosztownego remontu mechanicznego, warto w pierwszej kolejności spróbować chemicznego remontu silnika przy użyciu preparatu takiego jak Antykoks Down.
Objawy problemów z silnikiem, które może rozwiązać pianka Antykoks
Jeśli problem stanowi nagar w silniku, to jego rozpuszczenie i usunięcie, jest w stanie usunąć usterkę. Wiele oczywiście zależy od tego jak długo silnik pracował mając pokłady nagaru w sobie, bo jeśli np. pierścienie były zapieczone latami w pozycji rozprężonej, to mogły zdeformować tuleje cylindrów. Ale jeśli problem występuje od pewnego czasu to warto użyć takiej pianki. Najczęstsze problemy jakie może pomóc rozwiązać pianka Antykoks to:
- nadmierny pobór oleju – zapieczone pierścienie tłokowe, pokryte nagarem i lakami, tracą zdolność do rozprężania, co powoduje wyciek oleju do komory spalania.
- spadek kompresji – laki uniemożliwiają poprawne uszczelnienie pierścieni, co skutkuje utratą ciśnienia w cylindrach i spadkiem osiągów.
- kopcenie z wydechu – olej spalający się w cylindrach powoduje nadmierne wydzielanie dymu z układu wydechowego.
- wypadanie zapłonów – nagar na tłokach i zaworach może zakłócać proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej.
- przedmuchy do skrzyni korbowej – efekt zapieczonych pierścieni, które nie uszczelniają komory spalania.
Dodatkowe objawy, takie jak spalanie stukowe lub LSPI (niski przedwczesny zapłon), mogą wynikać z nagromadzenia osadów w wyniku złej jakości paliwa, problemów z odmą, układem EGR czy notorycznego niedogrzewania silnika.
Jak działa pianka do silnika Antykoks Down?
Preparat Antykoks Down rozpuszcza osady nagaru i laki wewnątrz silnika, umożliwiając ich usunięcie bez potrzeby demontażu jednostki. Aplikacja przez gniazda świec pozwala na bezpośredni kontakt pianki z tłokami, pierścieniami i ściankami cylindrów, co skutecznie przywraca ich funkcjonalność.
Proces ten często określa się mianem chemicznego remontu silnika, ponieważ preparat usuwa zanieczyszczenia powodujące objawy podobne do usterek mechanicznych. Dzięki temu, po zakończeniu procedury:
- silnik odzyskuje kompresję, co przekłada się na lepsze osiągi.
- zmniejsza się pobór oleju, ponieważ pierścienie zaczynają prawidłowo uszczelniać cylindry.
- spada emisja dymu z wydechu, a kultura pracy jednostki napędowej ulega poprawie.
Kiedy zdecydować się na chemiczny remont?
Zastosowanie Antykoks Down ma szczególne uzasadnienie, gdy zauważymy wspomniane objawy, a mechanik podejrzewa konieczność wymiany pierścieni tłokowych. Zanim jednak przeprowadzimy kosztowny remont mechaniczny, warto przetestować chemiczne rozwiązanie, które jest mniej inwazyjne i znacznie tańsze. Jeśli problem nie ustąpi, będziemy mieć pewność, że konieczne są działania mechaniczne.
Jak przeprowadzić proces czyszczenia silnika z nagaru?
- Rozgrzej silnik i zmierz kompresję na każdym cylindrze, zapisując wyniki.
- Wprowadź piankę Antykoks Down przez gniazda świec, aplikując ją do momentu, aż zacznie wypływać.
- Pozostaw piankę na 5 minut, następnie przedmuchaj silnik, kręcąc rozrusznikiem (zabezpieczając otwory gniazd świec szmatką).
- Powtórz aplikację, przedmuchanie i czyszczenie do momentu aż szmatka będzie czysta (akumulator można podpiąć na ten czas pod prostownik)
- Po zakończeniu procedury, sprawdź kompresję, potem załóż świece i cewki, aby ocenić efekty.
Dlaczego warto spróbować?
Preparaty takie jak Antykoks Down oferują możliwość przywrócenia sprawności silnika bez potrzeby jego rozbierania. Usunięcie nagaru i laków pozwala na rozwiązanie wielu problemów związanych z pracą jednostki napędowej. To szybki i skuteczny sposób, aby ocenić, czy problemy wynikają z zanieczyszczeń, czy też wymagają interwencji mechanicznej. Warto jednak pracę pianki do silnik rozszerzyć jeszcze o użycie płukanki do silnika. Więcej na ten temat w poniższym artykule:
Zobacz: Chemiczny remont silnika – co to jest i jak go zrobić krok po kroku?
Dodaj komentarz