Fiat 500S to najbardziej sportowa wersja tego modelu – tak twierdzi przynajmniej jego producent. Patrząc na dane techniczne Fiata 500S i jego osiągi można mieć jednak co do tego pewne wątpliwości. Czym charakteryzuje się najnowsza, sportowa wersja 500-tki?
Fiat 500S to najnowsza, sportowa wersja miejskiego malucha. Zdaniem producenta, zdecydowanie najbardziej rasowa. Warto jednak pamiętać, że mówimy o aucie Fiat 500, a nie Abarth 595, który swoimi osiągami potrafi przyćmić nawet 200-konne niemieckie coupe. Ale Abarth to nie Fiat. Dlatego od 500S nie należy wymagać równie zapierających dech w piersi osiągów. To po prostu odmiana nacechowana sportowymi detalami 500-tka, dostępna w wersji hatchback i cabrio.
Zobacz: Nowy Abarth 595 S4 – czwarta generacja mini-wyścigówki
Z zewnątrz Fiata 500S można rozpoznać po nowych zderzakach o bardziej agresywnej linii i wbudowanych światłach przeciwmgielnych z przodu, innych nakładkach progowych i po spojlerze na tylną szybą. Wyróżniają go także przyciemnione szyby, chromowana końcówka wydechu, przednie wloty powietrza „black grained” i specjalny tylny grill. Wisienką na torcie jest ekskluzywny lakier „Satin Graphite”, pokrywający klamki drzwi i klamkę bagażnika, obudowy lusterek i obręcze kół.
Zobacz: Fiat 124 Spider – polski cennik oficjalnie podany!
We wnętrzu Fiata 500S można rozpoznać po czarnych fotelach i podsufitce, które kontrastują z niebieskimi, białymi lub żółtymi panelami drzwi i profilami foteli. Na zamówienie dostępne są fotele z prestiżowej skóry Pelle Frau z białymi lub niebieskimi wstawkami. Wnętrze zdobią dodatkowo elementy „Satin Graphite” na desce rozdzielczej i sportowej kierownicy.
Zobacz: Nowy Fiat Tipo w wersji hatchback i kombi!
Gama silników oferowanych do Fiata 500S obejmuje oferowane do tej jednostki benzynowe 1.2 69 KM, 1.4 16V 100 KM oraz 0.9 TwinAir (o mocy 80 KM, 85 KM lub 105 KM w zależności od rynków) oraz motor Diesla 1.3 Multijet 95 KM. Niestety producent nie zdecydował nawet na minimalne podniesienie ich mocy względem jednostek napędowych ze standardowej 500-tki. Szkoda, tym bardziej, że w przypadku silna TwinAir czy Multijet podniesienie mocy o te symboliczne 5 KM nie wymagałoby dużej pracy. Delikatne zmiany wprowadzono także w zawieszeniu Fiata 500S. Zestrojone przez Magneti Marelli ma odznaczać się…wyższym komfortem! Ta nieco zaskakująca informacja zostanie jeszcze przez nas sprawdzona.
Nabywcy Fiata 500S mogą za to wyposażyć je w nowym zaawansowany sprzęt audio przygotowany przez firmę Beats by Dr. Dre. System BeatsAudioTM może poszczycić się łączną mocą 440 Watt oraz 8-kanałowym cyfrowym wzmacniaczem mocy (nowość) wykorzystującym zaawansowany algorytm korekcji dźwięku, który potrafi odtworzyć szerokie spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych.
Zobacz: Abarth i Yamaha kontynuują współpracę ze sobą!
System nagłośnienia audio Beats Audio składa się ze wzmacniaczy 8-kanałowych o mocy 440 Watt w tym: dwóch głośników wysokotonowych (tweeter) umieszczonych na słupkach przednich; dwóch midwooferów 165 mm na drzwiach przednich; dwóch fullrange 165 mm z tyłu i jednego subwoofera 200 mm umieszczonego w środkowej części bagażnika we wnęce na koło zapasowe.
Chyba coś się komuś pokiełbasiło – nie ma silnika multi Jet ani 1,4 (niestety) zatem najlepszym rozwiązaniem jest 1,2 — albowiem 0,9 delikatnie mówiąc jest hmmmm…. podobno …. do …..
Sprawa wygląda mniej więcej tak. W Polsce oferowane są silniki 1.2 69 KM, 0.9 TA 85 KM i 105 KM. Na innych rynkach są jeszcze wspomniane w tekście silniki 1.4 16V 100 KM i 1.3 MultiJet 95 KM. PS. Jeśli mowa o silniku 0.9 TA 105 KM to napiszę tak – może brakuje mu kultury pracy, ale osobiście wybrałbym właśnie ten motor 🙂 Jest niezwykle mocny i lekki, przez co Fiat 500S jest nie tylko szybki na prostej, ale także na zakrętach, bo rozkład mas jest bardziej optymalny na tle jednostki 1.2. Jest to jednak drogi silnik, z resztą jak… Czytaj więcej »