REKLAMA

Hybrydowy Ford Ranger – duża moc i tryb elektryczny

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 17 września 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Podczas targów IAA TRANSPORT 2024 Ford Pro zaprezentował nowego Forda Rangera PHEV (Plug-in Hybrid), wyznaczając nowy kierunek w segmencie pick-upów. Ma łączyć moc, niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Tylko jak duży będzie mieć zasięg w trybie elektrycznym?

Hybrydowy Ford Ranger PHEV ma charakteryzować się dobrymi zdolnościami terenowymi łącząc je z możliwością przewozu do 1 tony ładunku i holowania przyczep o masie do 3500 kg. Pickup jest wyposażony w zaawansowany system napędu na cztery koła (e-4WD) oraz dwuzakresową skrzynię rozdzielczą i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, co ma zapewniać mu oczekiwaną wszechstronność.

Hybrydowy Ranger: moc i zasięg

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik spalinowy 2.3 EcoBoost, znany m.in. z Forda Focusa ST, generuje moc 279 KM. To więcej niż oferuje 3,0-litrowy silnik diesla V6 dostępny w innych wersjach Rangera. Ale do napędu hybrydowego wykorzystywany jest też motor elektryczny o mocy 75 kW (102 KM), zasilany akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 690 Nm, jest najwyższy spośród wszystkich modeli Rangera, co ma przekładać się na doskonałą siłę napędową, zarówno w terenie, jak i na drogach.

Zobacz: Test Ford Ranger Raptor 3.0 V6

Dzięki temu układowi hybrydowemu, Ranger PHEV może poruszać się w trybie w pełni elektrycznym na dystansie ponad 45 kilometrów. Kierowca może wybierać między różnymi trybami jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later i EV Charge, które pozwalają na dostosowanie wykorzystania energii elektrycznej do bieżących potrzeb. System ten umożliwia również ładowanie akumulatora podczas jazdy w trybie hybrydowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznie odbywa się w mniej niż 4 godziny za pomocą jednofazowej ładowarki o mocy 16 A. Nowa przekładnia hybrydowa, wraz z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, zapewnia płynne przenoszenie mocy, co sprawia, że pojazd zachowuje dynamiczne właściwości jezdne zarówno na trasie, jak i w trudnych warunkach terenowych.

Wszechstronność i możliwości terenowe

Nowością w Rangerze PHEV jest system Pro Power Onboard, który umożliwia zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bez potrzeby zewnętrznego generatora. To ciekawe rozwiązanie dla użytkowników korzystających z pojazdu w terenie lub na placach budowy. Nowy Ford Ranger PHEV będzie produkowany w Silverton, w RPA, a pierwsze dostawy do klientów są planowane na wiosnę 2025 roku.

Ranger PHEV uzupełnia gamę Forda, dostosowując się do zmieniających się norm emisji spalin i rosnących potrzeb klientów w zakresie zrównoważonego transportu. Dzięki temu modelowi, Ford Pro umacnia swoją pozycję lidera na rynku pick-upów, oferując pojazdy łączące innowacyjność, moc i napęd hybrydowy.

Zobacz: Ford Ranger to najpopularniejszy pickup w Polsce! Która wersja dominuje?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności