Najtańszy elektryczny SUV to Vinfast VF3 i pochodzi z Wietnamu. Tak przynajmniej zapewnia jego producent, który zamierza tym modelem spopularyzować elektryczne samochody w swoim kraju. Jaki zasięg, baterię i możliwości skrywa Vinfast VF3? Zobaczcie sami.
Aż trudno uwierzyć, ale nawet Wietnam produkuje samochody na własny rynek. Właśnie wprowadza na rynek elektrycznego SUV-a Vinfast VF3, który ma spopularyzować pojazdy elektryczne na tamtejszym rynku. To o tyle interesujące, że najpopularniejszych środkiem transportu w tym kraju są motorowery. Producent tego elektrycznego auta marzy o tym, aby małe auto stało się swego rodzaju „samochodem narodowym”. Co ma do zaoferowania?
Elektryczny Vinfast VF3 z Wietnamu
Vinfast VF3 to dwudrzwiowy SUV, który ma 3,11 m długości i w przeciwieństwie do znanych wcześniej modeli Vinfast, ma dość kanciastą sylwetkę. Wietnamczycy obiecują solidną konstrukcję z dużym prześwitem i to mimo niewielkich, standardowych kół o średnicy 16 cali. Z przodu i z tyłu znajdują się również zabezpieczenia przed wjechaniem pod pojazd, a masywne przednie i boczne progi oraz szerokie, plastikowe nadkola są w standardzie. Uwagę przykuwają też duże, kwadratowe lusterka zewnętrzne.
Vinfast opisuje wnętrze jako minimalistyczne, a większość przycisków sterujących zlokalizowano na kierownicy. Wolnostojący ekran wskaźników jest niewielki, a kierownica wyraźnie spłaszczona u dołu, co ma ułatwiać wsiadanie. Co ciekawe, w tym małym samochodzie zmieści się maksymalnie pięć osób.
Elektryczny napęd i spora bateria
Obecnie niewiele jest informacji na temat napędu elektrycznego VF 3. Jeśli chodzi o zasięg na jednym ładowaniu baterii, Wietnamczycy pozostają na ten moment nieprecyzyjni. Mówi się o akumulatorze o pojemności 59,6 kWh, który powinien pozwolić na przejechanie 400 kilometrów. Producent nie podaje jednak dokładnych informacji o producenci baterii ani parametrach samego silnika. To o tyle zastanawiające, że już wiadomo ile auto będzie kosztować na rynku w USA. VF 3 powinien wkrótce pojawić się w sprzedaży. W USA dealerzy przyjmują cenę wywoławczą na poziomie 20 000 dolarów (obecnie równowartość około 18 931 euro).
Czy Vinfast VF 3 będzie przełomowym modelem? Trudno powiedzieć. W Indiach firma Tata zrezygnowała z prób wykorzystania subkompaktowego samochodu Nano by zachęcić kierowców motorowerów do przesiadki na samochód – indyjskie auto nie schodzi z linii produkcyjnej od 2018 roku. Zaletą VF 3 jest to, że oferuje miejsce dla pięciu osób i działa wyłącznie elektrycznie. Jej konkurentem może być Dacia Spring. A kto jeździł Dacią ten wie, że jej pokonanie nie powinno być aż tak niezwykle trudne.
Dodaj komentarz