Jeśli silnik kręci, ale nie chce zapalić, to przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być rozmaite – od trywialnych po poważne. Dobrym przykładem jest Peugeot 206, jaki trafił do naszego warsztatu i którego dotknęła taka usterka. Nasz mechanik stanął jednak na wysokości zadania i zdiagnozował przyczynę awarii w ciągu niespełna 3 minut. Zobacz co może powodować, że silnik nie chce zapalić.
Samochód spalinowy to skomplikowany system połączonych ze sobą układów. Czasem awaria drobnego elementu uniemożliwia działanie większego zespołu części. Układ zasilania paliwem albo elektryczny to gąszcz elementów, które pod wpływem czasu, temperatury czy obciążenia mechanicznego ulegają awariom. Z tego powodu niejednokrotnie właściwa diagnoza usterki jest trudna i czasochłonna.
Silnik kręci, ale nie odpala – dlaczego?
Gdy do naszego warsztatu przyjechał na lawecie Peugeot 206, jego właścicielka była pełna obaw o przyczyny awarii jej auta. Silnik kręcił, ale nie chciał odpalić, przez co jazda nim była niemożliwa. Trzeba przy tym rozróżnić sytuację, kiedy silnik nie odpala i nie daje żadnych oznak „życia” od tej omawianej w tym przypadku.
Zobacz: Dlaczego światła świecą się po jednej stronie auta po zgaszeniu silnika?
Jeśli silnik kręci, ale nie odpala, to znaczy, że prąd w pojeździe jest i że rozrusznik działa, zatem przyczyny tej sytuacji skupiają się najczęściej na układzie paliwowym i elektryczny. Zazwyczaj winna jest temu pompa paliwa, immobiliser, cewka zapłonowa, czujnik położenia wału, przestawiony rozrząd albo spalony bezpiecznik, np. od pompy paliwa. W tej sytuacji było jednak inaczej.
Zobacz: Zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku – przyczyny i objawy
Przy awarii danego samochodu, dobry mechanik bierze pod uwagę jego wiek, przypadłości i tendencje do pewnych awarii czy sposób eksploatowania. W tym konkretnym przypadku, po sprawdzeniu bezpieczników, okazało się, że wszystko jest z nimi w porządku. Z tego powodu, nasz mechanik kolejne swoje kroki skierował w kierunku tylnej kanapy i ukrytej pod nią pompy paliwa.
Okazało się, że pompa jest sprawna, co z resztą przypuszczał, ale winna jest … zaśniedziała kostka zasilania pompy. Brak przewodzenia sprawił, że pompa paliwa nie pracowała, a silnik nie odpalał. Koszt naprawy nie przekroczył 100 zł, a klientka odjechała swoim autem po kilkunastu minutach od dostarczenia pojazdu lawetą do warsztatu.
Zobacz: Auto zgasło podczas jazdy, silnik nie odpala – gdzie szukać przyczyny?
Jak silnik kręci ale nie odpala to immobiliser
Nie zawsze.
Gdzie macie watsztat
Pod Warszawą, kontakt redakcja@dailydriver.pl
U mnie też silnik kręci ale nie odpala. mechanik podejrzewa pompę paliwa ale dziwne jest to bo pompa była już wymieniana z pół roku temu.