Rząd Wielkiej Brytanii wsparł firmę Aston Martin grantem mającym na celu przyspieszyć elektryfikację aut tej marki. Dofinansowanie ma pozwolić stworzyć nową platformę dla samochodów elektrycznych BEV wraz z nowoczesnymi akumulatorami o napięciu 800 V.
Aston Martin otrzymał wsparcie finansowe w wysokości 9 milionów funtów od Advanced Propulsion Centre UK (APC) w ramach swojej strategii wdrożenia wysoce wydajnych rozwiązań elektrycznych. Ten rządowy grant zostanie wykorzystany na badania i rozwój innowacyjnej platformy pojazdów elektrycznych (BEV) wraz z modułową baterią.
Elektryfikacja samochodów Aston Martin
Przyznanie środków stanowi wynik konkursu, który wesprze prace nad luksusową platformą BEV Aston Martina, umożliwiając jednocześnie osiągnięcie celu tzw. zerowej emisji. Inwestycja obejmuje prace nad redukcją wagi pojazdu, rozwijaniem narzędzi cyfrowych oraz szkoleniem w dziedzinie elektryfikacji.
To kolejny krok w programie elektryfikacji Aston Martina, będący częścią szerszej strategii zrównoważonego rozwoju Racing.Green. Brytyjski producent samochodów ultra-luksusowych planuje zainwestować aż 2 miliardy funtów w zaawansowane technologie w ciągu pięciu lat, przekształcając stopniowo swoje modele z silnikami spalinowymi (ICE) na technologie BEV.
Aston Martin z akumulatorami o napięciu 800 V
Projekt badawczo-rozwojowy o nazwie ELEVATION, realizowany przez Aston Martina, wspierany jest przez partnerów takich jak Manufacturing Technology Centre, Expert Tooling & Automation, Creative Composites, Fuzzy Logic Studio oraz WMG, University of Warwick. Głównym celem projektu jest pokonanie technicznych wyzwań związanych z opracowaniem lekkiego akumulatora trakcyjnego o napięciu 800 V oraz podwójnego przedniego układu napędowego elektrycznego (EDU) w ramach modułowej platformy BEV, która będzie wykorzystywana w różnych rodzajach pojazdów, od supersamochodów po SUV-y.
Roberto Fedeli, Group Chief Technology Officer w Aston Martin, wyraził zadowolenie z przyznania finansowania przez APC, uznając to za istotny krok w realizacji ich strategii elektryfikacji i dążeniu do innowacji. Dodał, że współpraca z partnerami i dalsze badania nad platformą BEV pozwolą im osiągnąć pozycję lidera w segmencie ultraluksusowych samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. Z kolei Ian Constance, Chief Executive APC, podkreślił znaczenie inwestycji w badania i rozwój w motoryzacji, a także dumę z osiągnięć brytyjskiej motoryzacji. Przyznanie wsparcia producentom i dostawcom, którzy angażują się w innowacje, ma przyczynić się do dalszego wzrostu i rozwoju brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego w kierunku osiągnięcia celów zerowych emisji netto.
Aston Martin nadrabia dystans
Aston Martin kontynuuje prace nad alternatywnymi rozwiązaniami dla silników spalinowych, planując wprowadzenie na rynek pierwszego w pełni elektrycznego modelu w 2025 roku. W 2024 roku firma dostarczy również pierwszą hybrydę typu plug-in, model Valhalla z umieszczonym centralnie silnikiem. W 2026 roku wszystkie nowe modele Aston Martina będą wyposażone w układy zelektryfikowane, a długoterminowym celem jest pełna elektryfikacja całej gamy do 2030 roku.
Zobacz: Rządowe dotacje na auta elektryczne pod lupą Unii Europejskiej
Dodaj komentarz