Lexus szykuje nowe, sportowe coupe. Model oznaczony jako UC ma pojawić się jeszcze w 2021 roku. Bazę dla Lexusa UC stanowić ma Toyota GR 86 czyli następca GT 86. Niewielkie coupe ma być nastawione na sport, a przy tym oferować jednak sporą dozę komfortu i luksusu, do jakieś przyzwyczaił swoich klientów Lexus.
Wiadomości napływające z Japonii sugerują, że jeszcze w tym roku możemy doczekać się naprawdę ciekawej nowości na rynku samochodów typu coupe. Tak, to nie pomyłka – segment rynku, który w ostatnich latach mocno się skurczył może zyskać wkrótce nowego gracza. Prawdziwe auta sportowe wytwarzają dziś tylko wybrani producenci. Już za kilka miesięcy na rynku pojawi się nowy model tej klasy.
Lexus UC to Urban Coupe
Na chwilę obecną Lexus UC to nie został oficjalnie potwierdzony, ale coraz częściej pojawiają się doniesienia mówiące o tym, że Lexus zamierza wprowadzić na rynek stricte sportowe, niewielkie coupe. Aby ograniczyć koszty produkcji ma być on spokrewniony z nową Toyotą GR 86, czyli wspólnym projektem Toyoty i Subaru, który niedawno doczekał się nowej odsłony. Temperaturę i emocje podsyca zdjęcie, które trafiło do sieci. Przedstawia zamaskowany prototyp samochodu z wyeksponowaną atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry, która nierozerwalnie kojarzy się z japońską marką. Istnienie takiej fotografii sugeruje, że niewielkie, tylnonapędowe coupe jest już w fazie testów.
Według przecieków medialnych, sportowy samochód Lexusa miałby nosić nazwę UC, co stanowi skrót od Urban Coupe. Takie oznaczenie wydaje się jak najbardziej uzasadnione – nie mówimy w końcu o dużym Gran Turismo, a niewielkim i zwinnym samochodzie. Jeśli przypuszczenia, które snują m.in. japoński portal Spyder7 czy amerykański Car And Driver, się sprawdzą, oznaczałoby to, że UC zaczerpnie od krewnych nie tylko płytę podłogową, ale i podzespoły. Nie będzie to jednak układ napędowy przeniesiony 1:1 z Toyoty GR 86.
Elektryfikacja silnika boxer
Co ciekawe, Lexus UC ma być poddany elektryfikacji. Napęd bazujący na około 230-konnym motorze typu bokser o pojemności 2.4 ma zostać wyposażony albo w układ mild-hybrid, albo zostać typową hybrydą (nawet plug-in). Jeśli bokser faktycznie trafi pod maskę Lexusa, będzie to pierwszy samochód marki z jednostką tego typu. Przypuszcza się, że 4-cylindrowy, wolnossący motor generowałby taką samą moc jak w Toyocie GR 86, ale dzięki elektryfikacji moc systemowa układu hybrydowego miałaby być nieco większa.
Problem jest taki, że elektryfikacja auta sportowego niesie szereg problemów i nie jest na pewno tym, czego auto sportowe potrzebuje. Umiejscowienie dodatkowych akumulatorów mogłoby być problematyczne, dlatego prawdopodobne jest, że samochód urósłby odrobinę względem Toyoty GR 86. Zarówno Toyota GR 86 jak i Subaru BRZ są dostępne z manualną, 6-biegową skrzynią oraz przekładnią automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń. Czy w Lexusie będą do wyboru obie skrzynie? Zastosowanie hybrydowego układu napędowego pozwala w to wątpić. Niemal pewne jest jednak, że jeśli UC ujrzy światło dzienne, to jako samochód napędzany na tylną oś.
Zobacz: Nowa Toyota GR 86 dla purystów! Większy silnik, lepsze osiągi i wyższa moc!
Dodaj komentarz