REKLAMA

Renault Megane RS TC4 – limitowana wersja tylko na tor!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 5 października 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Renault Megane RS do jazdy tylko na torze? Oczywiście! Wersja TC4 nie ma homologacji drogowej, za to powstała na bazie doświadczeń wyniesionych z wyścigów WTCR zdobytych przez zespól Vuković Motorsport. Megane RS TC4 powstanie jako limitowana wersja adresowana do prawdziwych purystów i entuzjastów imprez typu track days!

Wyjątkowa rodzina stricte torowych modeli Renault Sport Cars powiększyła się o Megane RS TC4. Model ten ma stanowić połączenie wiedzy zespołu RS Performance z doświadczeniem w wyścigach torowych teamu Vuković Motorsport, który jest odpowiedzialny za wyścigowe Megane WTCR. Model TC4 to samochód będący repliką TCR stworzony do śrubowania czasów na wszelkiego rodzaju track dayach. I adresowany do bardzo wąskiego grona odbiorców, bo po pierwsze powstanie tylko 30 egzemplarzy, a po drugie żaden nie będzie mieć homologacji drogowej. Będzie go można wykorzystywać tylko na torach. Ale konstruktorzy postarali się o to, by jego możliwości z nawiązką to wynagrodziły jego właścicielowi.

Megane RS TC4 to wersja tylko na tor!

Jak podkreślają twórcy torowego Renault Megane RS TC4, model ten stanowi symbol partnerskiej współpracy RS Performance i Vuković Motorsport i efekt wiedzy wyniesionej z projektowania wyścigowych bolidów TCR. Wykorzystując Megane RS jako bazę, zmodyfikowano je tak, by uzyskać parametry jak najbardziej zbliżone do bolidów wyścigowych poprzez ingerencję w silnik, układ jezdny i nadwozie. Aby poprawić zachowanie pojazdu na torze wyraźnie zmodyfikowano podwozie Megane. Zastosowano regulowane zawieszenie o nowej charakterystyce tłumienia, przeprojektowano układ hamulcowy dla zwiększenia jego efektywności oraz wyeliminowano system czterech kół skrętnych. Dlaczego? Aby podobnie jak w Megane RS Trophy-R ograniczyć masę samochodu i lepiej dopasować zawieszenie do stricte torowej, wręcz wyczynowej jazdy.

Zobacz: Seryjne Megane RS Trophy-R nie jest w stanie osiągnąć rekordu z Nurburgring?!

To co powinno też cieszyć to fakt, że nie poprzestano wyłącznie na podwoziu. Wyraźnie wzmocniono silnik, którego moc wzrosła z 300 do 360 koni mechanicznych. Aby uzyskać taki efekt i jednocześnie dostosować motor do wymagającej jazdy na torze, wprowadzono kilka istotnych zmian. Poprawiono układ chłodzenia, zamontowano większą turbosprężarkę, zmodyfikowano mapę paliwową i inaczej zestrojono pracę dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC. Natomiast zespół Vuković Motorsport opracował nowy układ wydechowy, który na potrzeby 30 sztuk TC4 jest wykonywany ręcznie.

Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2019!

Także nadwozie Megane RS TC4 przeszło też szereg modyfikacji względem drogowej odmiany. Torową wersję wyróżniają poszerzone nadkola i progi (auto ma zwiększony rozstaw kół na osiach), pakiet aerodynamiczny wzorowany na tym z wersji wyścigowej oraz regulowany manualnie tylny spojler. Maska silnika została zoptymalizowana pod kątem skuteczności chłodzenia, a fabryczne alufelgi ustąpiły miejsca obręczom OZ Racing w złotym kolorze. Wisienką na torcie jest złoto-czarne malowanie pojazdu, które nawiązuje do kolorów firmowych RS Performance. Jak podkreśla Milenko Vuković, prezes Vuković Motorsport:

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Robson Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Robson
Gość
Robson

Plotki mówią że 300 000 PLN ma to kosztować także biały kruk

Aktualności