Lista samochodów występująca z silnikiem 1.6 TDI jest bardzo długa. Motor ten z uwagi na swoją kompaktową budowę i niską pojemność skokową wykorzystywany był w szeregu aut należących do Grupy Volkswagena. Oto najpopularniejsze z nich.
Silnik 1.6 TDI pojawił się na rynku w 2009 roku. Należy on do serii EA189, która według raportu amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska nie spełnia norm emisji spalin. Motor 1.6 TDI występuje trzech wersjach:
- CAYA o mocy 75 KM
 - CAYB o mocy 90 KM
 - CAYC o mocy 105 KM.
 
Motor oparty na jednostce 2.0 TDI charakteryzuje się małą pojemnością skokową uzyskaną na skutek ograniczenia względem wersji 2,0-litrowej średnicy cylindrów i skoku tłoków. W rezultacie chętnie jest on wykorzystywany w wielu modelach aut z grupy Volkswagena, zwłaszcza w autach klasy B i C. Mocniejsza odmiana CAYC montowana jest nawet w samochodach średniej klasy, takich jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Zobacz: Silnik 1.6 TDI CAYA CAYB CAYC – różnice, usterki, problemy, awarie
Silnik 1.6 TDI CAYA występuje w takich autach jak:
- Seat Ibiza
 - Skoda Fabia
 - Volkswagen Caddy
 - Volkswagen Polo;
 
1.6 TDI CAYB w :
- Audi A1
 - Audi A3
 - Seat Ibiza
 - Seat Leon
 - Seat Altea
 - Skoda Fabia
 - Skoda Roomster
 - Volkswagen Golf
 - Volkswagen Jetta
 - Volkswagen Polo
 - Volkswagen Touran;
 
1.6 TDI CAYC w :
- Audi A1
 - Audi A3
 - Seat Ibiza
 - Seat Leon
 - Seat Toledo
 - Seat Altea
 - Skoda Fabia
 - Skoda Octavia
 - Skoda Roomster
 - Skoda Superb
 - Skoda Yeti
 - Volkswagen Beetle
 - Volkswagen Caddy
 - Volkswagen Golf
 - Volkswagen Golf Plus
 - Volkswagen Jetta
 - Volkswagen Passat
 - Volkswagen Polo
 - Volkswagen Touran
 
Zobacz: Volkswagen odkupi auta z wadliwymi silnikami 1.6 TDI EA189?
Silnik 1.6 TDI oferowany jest w samochodach klasy średniej, jednak osobiście nie polecamy takiej konfiguracji. Należy pamiętać, że oprócz dużej masy aut tej klasy, doliczyć trzeba także ciężar pasażerów i ich bagaży. Silnik o małej pojemności skokowej i relatywnie niedużej mocy będzie z jednej strony bardziej obciążony w trakcie eksploatacji, przez negatywnie wpłynie na jego trwałość, a z drugiej nie będzie w stanie oferować osiągów zapewniających komfortową jazdę w trasie. Odnośnie żywotności tego silnika przeczytacie więcej w poniższych linku:






Dodaj komentarz