REKLAMA

W jakich autach montowany był silnik 1.6 TDI?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Producenci · Dodane: 10 listopada 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lista samochodów występująca z silnikiem 1.6 TDI jest bardzo długa. Motor ten z uwagi na swoją kompaktową budowę i niską pojemność skokową wykorzystywany był w szeregu aut należących do Grupy Volkswagena. Oto najpopularniejsze z nich.

Silnik 1.6 TDI pojawił się na rynku w 2009 roku. Należy on do serii EA189, która według raportu amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska nie spełnia norm emisji spalin.  Motor 1.6 TDI występuje trzech wersjach:

  1. CAYA o mocy 75 KM
  2. CAYB o mocy 90 KM
  3. CAYC o mocy 105 KM.

Motor oparty na jednostce 2.0 TDI charakteryzuje się małą pojemnością skokową uzyskaną na skutek ograniczenia względem wersji 2,0-litrowej średnicy cylindrów i skoku tłoków.  W rezultacie chętnie jest on wykorzystywany w wielu modelach aut z grupy Volkswagena, zwłaszcza w autach klasy B i C. Mocniejsza odmiana CAYC montowana jest nawet w samochodach średniej klasy, takich jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.

Zobacz: Silnik 1.6 TDI CAYA CAYB CAYC – różnice, usterki, problemy, awarie

Silnik 1.6 TDI CAYA występuje w takich autach jak:

  1. Seat Ibiza
  2. Skoda Fabia
  3. Volkswagen Caddy
  4. Volkswagen Polo;

1.6 TDI CAYB w :

  1. Audi A1
  2. Audi A3
  3. Seat Ibiza
  4. Seat Leon
  5. Seat Altea
  6. Skoda Fabia
  7. Skoda Roomster
  8. Volkswagen Golf
  9. Volkswagen  Jetta
  10. Volkswagen Polo
  11. Volkswagen Touran;

1.6 TDI CAYC w :

  1. Audi A1
  2. Audi A3
  3. Seat Ibiza
  4. Seat Leon
  5. Seat Toledo
  6. Seat Altea
  7. Skoda Fabia
  8. Skoda Octavia
  9. Skoda Roomster
  10. Skoda Superb
  11. Skoda Yeti
  12. Volkswagen Beetle
  13. Volkswagen Caddy
  14. Volkswagen Golf
  15. Volkswagen Golf Plus
  16. Volkswagen Jetta
  17. Volkswagen Passat
  18. Volkswagen Polo
  19. Volkswagen Touran

Zobacz: Volkswagen odkupi auta z wadliwymi silnikami 1.6 TDI EA189?

Silnik 1.6 TDI oferowany jest w samochodach klasy średniej, jednak osobiście nie polecamy takiej konfiguracji.  Należy pamiętać, że oprócz dużej masy aut tej klasy, doliczyć trzeba także ciężar pasażerów i ich bagaży. Silnik o małej pojemności skokowej i relatywnie niedużej mocy będzie z jednej strony bardziej obciążony w trakcie eksploatacji, przez negatywnie wpłynie na jego trwałość, a z drugiej nie będzie w stanie oferować osiągów zapewniających komfortową jazdę w trasie. Odnośnie żywotności tego silnika przeczytacie więcej w poniższych linku:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności