Oto lista wszystkich 7 modeli aut, które głosami dziennikarskiego jury dostały się do finałowej rundy plebiscytu „Samochód Roku 2020” (Car of the Year 2020). Nie da się ukryć, że tegoroczni finaliści są wyjątkowo nudni. A co Wy sądzicie?
Tegoroczni finaliści konkurs Car of the Year nie rzucają na kolana. W zasadzie brakuje jakiegokolwiek ciekawszego modelu. Co prawda Porsche Taycan na pewno robi wrażenie swoimi możliwościami technicznymi, ale jak na auto sportowe to w zasadzie nie wzbudza większych emocji. BMW serii 1, które zerwało z korzeniami marki, nie dość, że fatalnie wygląda i prowadzi się gorzej niż poprzednik, to w zasadzie nie porywa żadnym nowatorskim rozwiązaniem. Tesla Model 3 jeszcze kilka lat temu byłaby czymś niesamowitym, ale dziś zaczyna znikać w morzu innych elektryków. Jest jeszcze Toyota Corolla, czyli typowe auto do jazdy z punktu A do B, oraz Peugeot 208 i Renault Clio czyli nowe, miejskie auta.
W zasadzie jedynym autem, które powinno dać jakąkolwiek przyjemność z jazdy, a przy tym nie kosztować worka pieniędzy może być nowy Ford Puma. Sądzę, że skoro jest to Ford, to przynajmniej będzie się świetnie prowadzić i nieco namiesza w klasie nudnych crossoverów, tak samo emocjonujących jak szklanka wody. Ciężko się patrzy na finalistów COTY 2020, bo przecież w poprzednich latach nie brakowało fantastycznych aut jak Kia Stinger, Alfa Romeo Giulia, Ford Focus, Volvo S90 czy nawet Jaguar I-Pace. A w tym roku? Bez rewelacji.
Finaliści Car of the Year 2020
Spośród łącznie 35 modeli samochodów biorących udział w konkursie do finałowej fazy plebiscytu o prestiżową nagrodę „Car of the Year 2020” awansowały:
- BMW Serii 1
- Ford Puma
- Peugeot 208
- Porsche Taycan
- Renault Clio
- Tesla Model 3
- Toyota Corolla
Triumfatora plebiscytu poznamy 2 marca 2020 roku wraz z rozpoczęciem wystawy Geneva Motor Show 2020. Przypomnijmy, że aktualnie tytuł „Car of the Year” należy do marki Jaguar i jej elektrycznego crossovera I-Pace.
Napiszcie w komentarzach, na kogo głosujecie. Jesteśmy ciekawi, czy traficie zwycięzcę. Bo my mamy z tym problem. Prawdopodobnie zwycięży Taycan, bo będzie to zgodne z elektryczną poprawnością
Porsche Taycan
Ekoterrozym sprawi że wygra albo elektryk albo hybryda. Obstawiam Corolla hybrid albo Porsche Taycan.