Sportowy Lexus GS F na 2020 rok otrzymał pewne modyfikacje i nowości. Ta napędzana wolnossącym motorem V8 limuzyna ma teraz jeszcze lepiej się prowadzić i nieco inaczej wyglądać. Zmiany są niewielkie, ale auto nie wymagało jakiś istotnych rewolucji. To co najważniejsze w nim, czyli silnik, pozostało bez zmian.
Jeśli poszukujesz limuzyny o sportowym zacięciu, nie możesz pominąć Lexusa GS F. Model ten to auto o niepowtarzalnym charakterze i klasycznej, acz nowoczesnej koncepcji mechanicznej. Auto napędzane jest przez potężny, wolnossący silnik V8 o pojemności 5-litrów o mocy 473 KM, ma tylny napęd i elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. W połączeniu ze sportowo zestrojonym, aktywnym zawieszeniem i układem hamulcowym Brembo, ma wszystko czego można oczekiwać po tej klasie samochodzie. Na dodatek jest Lexusem, co gwarantuje także, że o jego wykonanie dbano ponadprzeciętnie.
Po czym poznać nowego Lexusa GS F na 2020 rok?
Na 2020 rok japoński koncern przygotował drobne modyfikacje w Lexusie GS F. Z zewnątrz wyróżniają go nowe, aluminiowe felgi pokryte czarnym, matowym lakierem. Takie obręcze stały się standardowym wyposażeniem Lexusa GS F 2020, a opcjonalnie dostępne są też ręcznie polerowane felgi. Nowością są także lakierowane na niebieski kolor zaciski hamulcowe Brembo z logo serii F Lexusa, które dołączyły do obecnych wcześniej zacisków w pomarańczowym kolorze. Pewne zmiany nie ominęły wnętrza, które w wersji czarnej z białymi wstawkami stało się bardziej kontrastowe.
Istotniejsze, choć nie rewolucyjne, zmiany wprowadzono w układzie zawieszenia Lexusa GS F. Sztywniejsze tuleje układu kierowniczego mają poprawić reakcję na skręt kierownicą i uczynić ją bardziej liniową (płynną). Mocowania górnych wahaczy tylnych kół zostały wykonane z odlewanego aluminium, co zmniejsza ich masę i zarazem zwiększa sztywność, poprawiając właściwości jezdne. Pod maską samochodu niezmiennie pracuje 5-litrowy wolnossący silnik V8 o mocy ponad 473 KM, który połączono z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Taki sam motor trafił pod maski Lexusów RC F i LC 500, a wcześniej także modelu IS F. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą dostępnego w standardzie aktywnego dyferencjału Lexusa – TVD.
Zobacz: Lexus najbardziej niezawodną marką aut według właścicieli!
Samochód nie jest dostępny w Polsce
Niestety…Brak też informacji ze strony Lexus Polska, aby miało się to zmienić.