Opel Insignia z benzynowym silnikiem 1.6 Turbo o mocy 200 KM będzie dostępny w ofercie tylko do października. Samochód zniknie z rynku z uwagi na to, że nie spełni norm emisji spalin, które wchodzą od 2020 roku. Patrząc na nową gamę silników Opla Astry, to ostatni moment na zakup Insignii z relatywnie mocną benzyną.
Według informacji przekazanych nam od kolegów z SAMAR-u, Opel Insignia pożegna się z kolejnym mocnym silnikiem benzynowym. Po tym jak Insignia GSi 2.0T 260 KM zniknęła z polskiego rynku po 3 miesiącach od jej debiutu (prawdziwy ewenement), teraz przyszedł czas na wersję z silnikiem 1.6T o mocy 200 KM. Problemem są oczywiście normy emisji spalin, których ten nowy silnik nie jest w stanie spełnić. I to mimo tego, że posiada bezpośredni wtrysk paliwa i filtr cząstek stałych GPF. Tym samym amatorzy dynamicznej jazdy, którzy przekonali się do walorów użytkowych Insignii, powinni się spieszyć. Dilerzy przyjmują zamówienia na tę odmianę Insignii tylko do października! Później można liczyć ewentualnie na nowe egzemplarze zalegające na placach (gotowe, nowe auta, bez możliwości edytowania ich wyposażenia).
Opel Insignia bez silnika 1.6 Turbo 200 KM
W rezultacie tych zmian, najmocniejsza Insignia z benzynowym silnikiem będzie mieć motor 1.5T o mocy 165 KM, który pozwala na sprint 0-100 km/h w 8,9 sekundy i rozpędza auto maksymalnie do 222 km/h. Wersja 1.6T 200 KM jest wyraźniejsza dynamiczniejsza bo przyspiesza 0-100 km/h w 7,7 sekundy, a powyżej tej prędkości różnica na jej korzyść jeszcze się pogłębia. Usunięcie wersji 1.6 T 200 KM z oferty sprawi, że najlepsze osiągi będzie prezentować dieslowska Insignia GSi 2.0 CDTi 210 KM, którą mieliśmy okazję dla Was przetestować.
Zobacz: Test Opel Insignia GSi Sports Tourer
Na obecną chwilę Opel nie ujawnił żadnych informacji, czy ich limuzyna otrzyma jeszcze inny, podobnej mocy silnik benzynowy. Patrząc na gamę modelową Astry po faceliftingu można mieć ku temu poważne wątpliwości. Astra nie dość, że straciła silnik 1.6T 200 KM, to trzon jej oferty stanowią silniki 3-cylindrowe 1.2 Turbo.
Zobacz: Opel Astra po faceliftingu z aerodynamiką Opla Calibry!
Dodaj komentarz