Audi R8 II-generacji przeszło właśnie facelifting. Imponuje nie tylko wyglądem, ale i podrasowanymi silnikami V10. Zmieniono też zawieszenie i układ kierowniczy. W międzyczasie powinniśmy się dowiedzieć kolejnych szczegółów odnośnie odświeżonego Audi R8.
Audi R8 to flagowy model sportowy niemieckiego producenta z Ingolstadt. Jego pierwsza generacja to moim zdaniem jedno z najpiękniejszych aut z centralnie umieszczonym silnikiem w historii. Obecnie sprzedawana druga generacja tego modelu jest technicznie spokrewniona z Lamborghini Huracanem, ale kierowana jest do osób oczekujących nieco wyższego komfortu i wykończenia niż we włoskim aucie. To co łączy obie maszyny to wolnossące silniki V10. Co prawda w Audi miał pojawić się podobno w przyszłości malutki, podwójnie doładowany silniki 2.9 V6 od Porsche, ale tzw. supercarem Audi R8 może być tylko z jednostką V10, której nie spotkacie w żadnym popularnym aucie dla managerów.
Audi R8 II po faceliftingu ma mocniejsze silniki
Audi R8 po faceliftngu istotnie różni się od poprzednika już na pierwszy rzut oka. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak, nawiązują kształtem i podwójnym malowaniem do innych, odświeżonych modeli z serii S i RS. Mają zdecydowanie agresywniejsze wcięcia i przetłoczenia, a przednia atrapa wlotu powietrza tzw. Single Frame została jeszcze bardziej wyeksponowana. Uwagę zwracają także trzy płaskie szczeliny pomiędzy przednim zderzakiem a maską, które nawiązują do tych z najnowszego Audi A1 Sportback. W tylnej części nadwozia pojawiły dwa potężne tłumiki okalające z obu stron ogromny dyfuzor, nad którym umocowano spoiler z włókna węglowego. Audi R8 wygląda teraz naprawdę rasowo!
Zobacz: Test Audi RS6 Performance
Najważniejsze zmiany zaszły pod jednak pod tylną klapą silnika Audi R8. Podstawowa wersja silnika 5.2 V10 została wzmocniona z 540 do 570 KM (moment wzrósł z 540 do 550 Nm), dzięki czemu R8 Coupe przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 sekundy (zamiast w 3,5 s jak poprzednio) a prędkość maksymalna wynosi 324 km/h (zamiast 320 km/h). Odmiana Spyder rozpędza się do setki w 3,5 sekundy (zamiast w 3,6 s) a maksymalnie pojedzie 322 km/h (dotąd 318 km/h). Dodatkowe 30 KM mocy powinno zdecydowanie bardziej być odczuwalne w kwestii osiągów w średnim zakresie prędkości (np. 100-200 km/h).
Co zaskakujące, topowa odmiana Audi R8 Plus może poszczycić się mniejszymi przyrostami mocy i osiągów. Silnik 5.2 V10 został wzmocniony z 610 do 620 KM (moment obrotowy wzrósł z 560 Nm do 580 Nm), ale i to przełożyło się na minimalną poprawię dynamiki R8-mki. Coupe przyspiesza 0-100 km/h w 3,1 sekundy (3,2 s) i maksymalnie rozpędzi się do 331 km/h (330 km/h), a odmiana Spyder odpowiednio w 3,2 sekundy (3,3 s) i 329 km/h (328 km/h). Oczywiście nic nie zmieniło się w zakresie przeniesienia napędu. Moc trafia na wszystkie czetery koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów.
Audi R8 II facelifting poprawi jego prowadzenie i drogę hamowania
Zmiany zaszły też w podwoziu auta. Zastosowano nowy układ kierowniczy, który ma poprawić czucie samochodu, a zmodyfikowane zawieszenie w połączeniu z przeprojektowaną elektroniką mają przełożyć się m.in. na skrócenie drogi hamowania ze 100 km/h do zera o 1,5 metra. Unowocześniono też algorytmy odpowiedzialne za prowadzenie auta na różnych typach nawierzchni, poszerzając gamę trybów jazdy o programy na nawierzchnię suchą, mokrą oraz na śnieg.
Zobacz: Audi R8 RWS – tylny napęd i niższa masa!
Cena Audi R8 po faceliftingu nie została podana. Okazją raczej nie będzie, bo i nie takie jest założenie. Obecnie najtańsza wersja R8 kosztuje 824 500 zł, a odmiana Plus to koszt min. 933 000 zł. Odmiana Spyder kosztuje odpowiednio 927 600 zł i 1 080 300 zł! A do tego trzeba doliczyć też opcjonalne wyposażenie. A co Wy sądzicie o Audi R8? Wolnossący silnik V10 to dobre rozwiązanie w erze turbodoładowanych silników? Czy nowy design pomoże odwrócić proporcje sprzedaży w stosunku do Lamborghini Huracana?
Zobacz: Wyniki sprzedaży sportowych samochodów Audi RS w Polsce
Dodaj komentarz