REKLAMA

Peugeot 308 GTi Arduini Corse – wersja wyścigowa na drogi!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Arduini Corse · Dodane: 19 lipca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Wyścigowy Peugeot 308 GTi z homologacją drogową – tak można w skrócie opisać wersję Arduini Corse. Ma mocniejszy silnik, inne zawieszenie i układ hamulcowy, ale chyba największe wrażenie robi wygląd tego auta. Choć model ten wygląda jak rasowa wyścigówka, został on dopuszczony do jazdy po publicznych drogach. Kiedy można będzie go kupić?

Peugeot od lat stara się stworzyć rasowego hot hatcha mogącego zagrozić pozycji Hondy Civic Type-R, VW Golfa R czy Renault Megane RS. Jego najnowszy model 308 GTi zyskał wiele ciepłych słów, ale zdaniem ekspertów brakuje mu zadziorności i sportowego charakteru. Nasza redakcja nie miała okazji go sprawdzić, zatem nie zajmiemy zdania w tej sprawie. Możemy zamiast tego pokazać Wam auto, które ma szansę zmienić Wasz światopogląd odnośnie nie tylko 308 GTi, ale i innych hot hatchy!

Peugeot 308 GTi Arduini Corse – pochodna 308 Mi16

Peugeot 308 GTi Arduini Corse to samochód, który został stworzony do jazdy po torze, ale w taki sposób, aby zachować homologację drogową. Auto oparte na doświadczeniach zdobytych przy budowie wyścigowej wersji 308 Mi16 z 2016 roku, ścigającej się w klasie TCS, wyróżnia się przede wszystkim potężnymi poszerzeniami nadwozia. Szerokie nadkola to efekt zwiększenia rozstawu kół aż o 22 cm!

Peugeot 308 GTi Arduini Corse najlepiej czuje się na torze wyścigowym. To tu został bowiem stworzony!

Auto otrzymało też regulowane zawieszenie KW (manualnie), aby móc dopasować charakterystykę tłumienia amortyzatorów do danego toru. Zmieniono także układ hamulcowy. Zamiast seryjnych, 380-milimetrowych tarcz firmy Alcon, wersja Arduini Corse posiada zestaw tarcz Brembo z serii Racing o średnicy zmniejszonej do 340-stu milimetrów.

Peugeot 308 GTi Arduini Corse – silniki 1.6 THP 302 KM

Seryjnie produkowany Peugeot 308 GTi posiada silnik 1.6 THP generujący 272 KM czyli aż 170 KM z jednego litra pojemności skokowej! Wersja przygotowana przez zespół Arduini Corse może poszczycić się mocą 302 KM (szkoda,że nie 308 KM) co oznacza, że wysilenie jednostki napędowej sięga prawie 189 KM/1 litr pojemności! Aby osiągnąć taki wynik, zmieniono układ wydechowy w Peugeocie oraz wystrojono na nowe sterownik silnika.

Zobacz: Silnik 1.2 PureTech PSA – warto się nim zainteresować?

Jeśli mowa o przeniesieniu napędu, manualna skrzynia biegów pozostała niezmieniona i nadal przekazuje moc na 18-calowe przednie koła obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 z wykorzystaniem mechanicznej szpery. Arduini Corse nie podał żadnych informacji na temat osiągów swojej maszyny. A te powinny się wyraźnie poprawić względem seryjnego egzemplarza, bowiem auto ma nie tylko większą moc, ale i niższą masę. Peugeot 308 GTi Arduini Corse waży zaledwie 1155 kg! A to otwiera drogę do walki z topowymi rywalami w klasie pokroju Hondy Civic Type-R czy Seata Leona Cupry. Sęk w tym, że Peugeot 308 GTi Arduini Corse powstał póki co tylko w jednym egzemplarzu i raczej nie ma co liczyć na produkcję seryjną. Ale jeśli się to zmieni, na pewno Was o tym poinformujemy!

Zobacz: Silnik 1.0 TSI Volkswagena up! GTI najlepszy w swojej klasie!

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Daily DriverWojtek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wojtek
Gość
Wojtek

Seryjny układ hamulcowy to Alcon ,a nie Brembo i w niczym nie ustępuje włoskiemu producentowi – produkty tej firmy są powszechnie stosowane w sportach motorowych.

Aktualności