Nowe Audi A6 C8 to już piąta generacja niemieckiej limuzyny klasy wyższej. Bezpośredni konkurent najnowszego BMW 5 G30 zostanie oficjalnie zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie, ale już teraz pojawiły się pierwsze zdjęcia i dane techniczne nowego modelu.
Co by nie mówić, Audi A6 to niezwykle ważny model w gamie niemieckiego producenta aut klasy Premium. Zawsze oferował kierowcy znacznie więcej niż model A4, będąc jednocześnie znacznie tańszym i bardziej dostępnym niż A8. W mojej osobistej ocenie dotychczasowy model, czyli Audi A6 C7, był najciekawszą wersją „szóstki” w jej historii Dlaczego? Bo miał świetny, stały napęd quattro oparty na Torsenie T3, dzięki któremu zawsze więcej momentu obrotowego przekazywane było na tylne koła (nawet do 85%), gama silników obejmowała zarówno niezwykle mocną i podatną na modyfikację jednostkę 3.0 TFSI (na kompresorze), jak i mocarne V8 bi-turbo, a jazda po niemieckiej autostradzie z prędkością ok. 200 km/h przebiegała w niesamowitej ciszy i spokoju. Auto tylko w minimalnym stopniu ustępowało pod względem komfortu wersji A8, będąc przy tym znacznie zwinniejszym w trakcie szybszej jazdy po zakrętach. A przy tym wszystkim, Audi A6 C7 naprawdę dobrze wyglądało (zwłaszcza po faceliftingu).
Audi A6 C8 – wygląda nieźle!
Patrząc na pierwsze zdjęcia Audi A6 C8, które wyciekły do internetu, mogę chyba śmiało napisać, że przynajmniej pod względem urody model ten nie rozczarowuje. A to już duży plus, bo biorąc pod uwagę to co stało się z nowymi Audi A4, A7 czy A8, nie zapowiadało się na to. Tymczasem A6 nie straciło za wiele ze swojej dynamicznej, acz eleganckiej sylwetki. Co prawda przedni grill będzie w moim przypadku wymagał lekkiego przyzwyczajenia, za to pomysł na tylne światła i ładnie wkomponowaną w ich kształt srebrną listwę, trafia w mój gust.
Czy auto jest ładniejsze niż poprzednik? Oto chciałbym Was zapytać. Dla mnie wygląd jest zawsze drugo- a właściwie 4-rzędną kwestią w przypadku samochodu. To kobieta ma się przede wszystkim podobać facetowi, a auto to ma się dobrze prowadzić, pięknie brzmieć i dawać przyjemność jazdy.
Audi A6 C8 – pierwsze dane techniczne
Nie za wiele można powiedzieć o technice jaką skrywać ma najnowsze Audi A6 C8. Póki co wiem, że auto będzie bazować na płycie podłogowej MLB Evo, czyli tej samej jaką posiada m.in. nowe Audi A7 Sportback. Powinna ona pomóc nowej „szóstce” m.in. w zrzuceniu nieco wagi. Co więcej, pozwoli ona na wdrożenie wersji z napędem hybrydowym. Paleta silników ma obejmować jednostki cztero- i sześciocylindrowe o mocy od 190 do 340 KM.
Zobacz: Test Audi RS6 Performance
Doszły nas jednak plotki, że i tym razem zagoszczą pod maską A6 jednostki V8 (w wersji RS6). Odmiana S6 ma otrzymać silnik 2.9 TFSI skonstruowany wspólnie z Porsche i stosowany w nowym Audi RS5 Coupe. Nowe Audi A6 otrzyma też 48V instalację elektryczną. Premiera niemieckiej limuzyny ma nastąpić 6 marca 2018 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie (Geneva Motor Show 2018).
Zobacz: Audi A7 Sportback 55 TFSI – nowa generacja i oznaczenia
Bajery siery ale to tylko skoda oktawia w nieco ładniejszej kaście. Ostatnio jak kupywałem swoją Octavie trójkę pani co mi ją sprzedawała sama przyznała że na co dzień jeździ Audi a8 ale to tylko taka skoda dla „bogatych”.
Nowe Audi A6 C8 bardzo mi się podoba. I są też silniki 3.0 czego nadal brakuje mi w Volvo. Nowe A6 będzie w sprzedaży w 2018 roku?
Nowe Audi A6 C8 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu 2018 ! We wtorek podrzucę tutaj więcej szczegółów o nowym A6. Bo jest szereg nowości!