Jak sprawdzić czy mam wadliwe opony zimowe Dębica Frigo 2 – z takim pytaniem zwrócił się do mnie mój przyjaciel Adam, który dowiedział się, że podobno trwa akcja serwisowa dotycząca tych opon. Postanowiłem zatem rozwiać jego wątpliwości i dokładnie określić model wadliwych opon oraz podać prosty sposób na ich weryfikację.
Firma Goodyear S.A. zajmującą się produkcją opon samochodowych pod takimi markami jak Goodyear, Dunlop, Sava oraz Dębica poinformowała, że niektóre jej produkty mają istotną wadę techniczną i muszą zostać objęte akcją serwisową. W tym przypadku mowa jest o oponie zimowej Dębica Frigo 2. Na całe szczęście problem dotyczy tylko określonych partii opon, więc skala problemu na całe szczęście jest niewielka. Opony to w końcu najważniejszy element pojazdu odpowiedzialny za jego stabilność, prowadzenie, a w konsekwencji bezpieczeństwo jazdy.
Jak poznać wadliwe opony Dębica Frigo 2?
Akcja serwisowa Dębicy dotyczy zimowych opon Dębica Frigo 2 M+S w rozmiarze 185/60R14 82T, które zostały wyprodukowane w okresie od 34 do 37 tygodnia 2017 r. w fabryce w Dębicy. Zdaniem przedstawicieli marki mogą posiadać uszkodzenia w obrębie stopki, w rezultacie czego wraz z upływem czasu ciśnienie w uszkodzonej oponie może się zmniejszać. Problem polega na tym, że defekt ten jest niedostrzegalny bez zdjęcia opony z felgi.
Dużo łatwiej natomiast jest sprawdzić czy posiadane przez nas opony są wadliwe. Po pierwsze warto zwrócić uwagę na czterocyfrowy kod na oponie przedstawiający tydzień i rok jej produkcji. Pierwsze dwie cyfry oznaczają tydzień, a dwie ostatnie rok. W prezentowanym przypadku wadliwe opony powinny mieć zatem oznaczenia np. 3417, 3517, 3617 i 3717. Czterocydrowy kod znajduje się w ciągu oznaczeń na boku opony rozpoczynającego się od skrótu DOT zatem będzie to DOT A5F8MN1R3417, A5F8MN1R3517, A5F8MN1R3617 lub A5F8MN1R3717. Pamiętajcie też, że Dębica Frigo 2 to nie ten sam model co Dębica Frigo HP2! Akcja serwisowa dotyczy tylko tańszego modelu Frigo 2 i to tylko egzemplarzy w konkretnym rozmiarze.
Wymiana wadliwych opon Dębica Frigo 2
Jeśli posiadasz opony, które zostały wyprodukowane w powyższym okresie i odnalazłeś na nich odpowiednie oznaczenia to zgłoś się do sklepu, w którym je zakupiłeś. Opony, które podlegają kampanii serwisowej zostaną nieodpłatnie wymienione na nowe. W razie wątpliwości czy problemów możesz też skontaktować się z działeś serwisowym koncernu pod adresem obsluga_gwarancyjna@goodyear.com.
Zobacz: Kiedy najlepiej wymienić opony na zimowe?
Dodaj komentarz