Udoskonalone Infiniti Q50 2016 – duże zmiany i nowości

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Infiniti · Dodane: 18 grudnia 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Infiniti Q50 zostało poddane szeregu modyfikacjom. Auto otrzymało m.in. nowy silnik V6 i elektrycznie sterowane zawieszenie DSS. Zmian w tym niezwykle ciekawym samochodzie jest jednak znacznie więcej.

Infiniti Q50 to tylnonapędowe auto konkurujące na rynku m.in. z BMW serii 3, Mercedesem klasy C czy Lexusem IS. Aby zaostrzyć rywalizację japońscy inżynierowie wdrożyli szereg nowych rozwiązań do tego auta.

Zobacz: Test BMW M4 Coupe F82

Najważniejszą nowością moim zdaniem jest wprowadzenie do europejskiej oferty wersji z nowym, podwójnie doładowanym silnikiem o pojemności 3,0-litrów. Jednostka napędowa należąca do rodziny VR (tej samej, która napędza sportowe modele Nissana takie jak 350Z i 370Z) osiąga moc 405 KM przy 6400 obr./min i moment obrotowy równy 475 Nm dostępny od 1600 do 5200 obr./min. Motor VR30 wyróżnia zastosowanie nowego czujnika  prędkości obrotowej turbiny, który  umożliwił zwiększenie jej prędkości o 10%, podnosząc tym samym liczbę obrotów turbosprężarki nawet do 220 tysięcy obr./min. Poprawiono także sam kształt łopatek obu turbin dla uzyskania większej wydajności silnika.

Zobacz: Ford Mustang vs BMW 435i vs Audi S5 vs Nissan 370Z

Oprócz tego zastosowano zaawansowany system sterowania fazami rozrządu zaworów, wraz z nowym elektrycznym układem regulującym, który przyspiesza reakcje przepustnicy, zwiększając szybkość z jaką silnik reaguje na wciśnięcie gazu przez kierowcę. Proces optymalizacji spalania poprawiono jednak nie tylko za sprawą efektywniejszego sterowania fazami rozrządu, ale również poprzez zastosowanie po raz pierwszy bezpośredniego wtrysku benzyny DIG.

Zobacz: Nowy Mercedes C Coupe – aluminiowe poszycie i autonomiczne systemy bezpieczeństwa

Drugą ważną nowością, której osobiście się nieco obawiam w kontekście prowadzenia modelu Q50, jest zastosowanie po raz pierwszy sterowanego elektronicznie zawieszenia DDS – Dynamic Digital Suspension. Dotychczasowy model był niezwykle pewny w prowadzeniu i świetnie reagował na każdy ruch kierownicy będąc przy tym bardzo zwartym i sztywnym. Mam nadzieję, że nowe zawieszenie tego nie popsuje. Oferować będzie ono kilka trybów jazdy i współpracować będzie z udoskonalonym systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering) drugiej generacji. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z 6 trybów jazdy: osobisty (Personal), standardowy (Standard), jazdy po śniegu (Snow), ekologiczny (Eco), sportowy (Sport) oraz nowy dla modelu Q50 2016 − Sport+. Każdy będzie wpływał nie tylko na sztywność zawieszenia, poziom bezpośredniości układu kierowniczego czy liczbę obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi punktami jej położenia, ale także na reakcje silnika na dodanie gazu.

Zobacz: Volvo S60 Polestar – sportowy sedan wyższej klasy

Aby utrzymać samochód na obranym torze jazdy nawet na nierównej nawierzchni i przy silnym bocznym wietrze, nowa wersja systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego współpracuje z aktywnym asystentem toru jazdy (ALC − Active Lane Control). Ten na wpół automatyczny system jest prekursorem systemów kierowania, będących punktem wyjścia do jazdy w pełni autonomicznej.

Zobacz: Volvo S90 2016 – zdjęcia i dane techniczne

Nowy model wejdzie do sprzedaży w 2016 roku. Szkoda, że żadna z wersji silnikowych nie będzie oferowana ze skrzynią manualną. Dostępny będzie wyłącznie 7-biegowy automat z konwerterem. Cieszy za to fakt, że auto nadal będzie oferowane z napędem na tylną oś. Układ 4×4 dostępny będzie tak jak dotąd w wersji z napędem hybrydowym.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności