REKLAMA

Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS na oponach Goodyear SuperSport RS!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Goodyear · Dodane: 1 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe opony na tor i na co dzień Goodyear Eagle F1 SuperSport RS, zostały homologowane do Porsche 911 GT2 RS i 911 GT3 RS, ultra torowych wersji niemieckiej marki. To jedne z najdroższych opon na rynku. Ceny zaczynają się od ponad 3000 zł za sztukę. Co oferują? Zobaczcie opinię przedstawicieli Porsche, którzy zdecydowali o wyborze właśnie tego ogumienia do swoich topowych wersji Porsche 911.

W grudniu 2018 roku, jako jedni z pierwszych w Polsce, informowaliśmy o tym, że Goodyear wprowadza sportową serię opon SuperSport do jazdy na torze i na co dzień. W zależności od preferencji, kierowcy mogą wybrać jedną z 3 wersji tej opony. Na szczycie gamy jest model SuperSport RS, będący półslickiem, który przeznaczony jest przede wszystkim do jazdy na torze, chociaż posiada też homologację drogową. Dosłownie kilka dni temu dostaliśmy potwierdzenie, że właśnie na ten typ ogumienia zdecydowało się Porsche, które homologowało opony SuperSport RS do modeli 911 GT2 RS i 911 GT3 RS!

Opony UUHP czyli Goodyear Eagle F1 SuperSport RS

Opony  Goodyear Eagle F1 z serii SuperSport należą do klasy UUHP czyli jeszcze o segment wyższej niż UHP (Ultra High Performance). Tego typu ogumienie ma oferować najlepszą możliwą przyczepność na suchej nawierzchni oraz znosić warunki jazdy torowej.

Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że opony SuperSport RS to topowa konstrukcja opracowana stricte do jazdy po suchej nawierzchni toru wyścigowego i nie będzie sobie dobrze radzić w warunkach deszczowych. Ale właśnie takiej opony potrzebowało Porsche do modeli z serii GT2 RS i GT3 RS. Jan Frank, główny inżynier Porsche Motorsport, stwierdził że

Nowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport RS dowiodła, że zapewnia bardzo wysoki poziom osiągów, którego wymaga Porsche. Goodyear zaprojektował dla nas świetną oponę, która idealnie pasuje do ekstremalnych wymagań naszego Porsche 911 GT2 RS.

Ustalenie czasów okrążenia na testowym torze Porsche we włoskim Nardo było ostatnim etapem rozwoju nowego modelu Eagle F1 SuperSport RS. Tym samym Goodyear powraca do segmentu opon Ultra Ultra High Performance (UUHP), w którym od lat rządzą Pirelli i Michelin.

Opony Goodyear Eagle F1 SuperSport RS w autach Porsche GT2 RS i GT3 RS

Wyposażony w opony 265/35/R20 (z przodu) i 325/30/R21 (z tyłu) GT2 RS był szczególnie wymagający. Porsche Motorsport oczekiwało ogumienia zdolnego do przewidywalnego i wydajnego przenoszenia mocy 700 KM na tylne koła. Dodatkowym wyzwaniem był maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm , który jest osiągany już przy 2500 obr/min.

Ściśle wyścigowa mieszanka gumowa maksymalizuje przyczepność na suchej nawierzchni, łącząc bardzo sztywne elementy bieżnika z jego zmniejszoną głębokością. Połączone korzyści pomagają zmaksymalizować przeciążenia przy jednoczesnym zminimalizowaniu przesunięć bieżnika w ekstremalnych warunkach pokonywania zakrętów, co zapewnia kierowcy zarówno maksymalną przyczepność, jak i precyzyjne prowadzenie. Konstrukcja opony wykorzystuje doświadczenie płynące ze sportów motorowych i nadaje Eagle F1 SuperSport RS zoptymalizowany profil, co pozwala osiągnąć zwiększoną powierzchnię styku. Dodatkowo, w połączeniu z mocnymi zwojami aramidowymi, pozwala utrzymać stały rozkład ciśnienia w różnych warunkach jazdy i przy różnych prędkościach.  Tak przynajmniej czytamy w informacji prasowej producenta.

„Lista opon naprawdę konkurencyjnych w tych warunkach jest krótka. Pochwała dla Eagle F1 SuperSport RS od takiego producenta jak Porsche, który niestrudzenie dąży do ulepszeń, naprawdę odzwierciedla postępy Goodyear w segmencie UUHP”

– komentuje Harley, przedstawiciel marki Goodyear. Homologacja oznacza, że Porsche będzie oferować opony Goodyear Eagle F1 SuperSport RS N0 poprzez sieć dealerską właścicielom poszukującym osiągów i precyzji kierowania na sucho. Jeśli chcesz nabyć takie opony do swojego auta to pamiętaj, że zakres rozmiarów jest póki co bardzo ograniczony, a ich ceny są horrendalne. Za jedną oponę Eagle F1 SuperSport RS w rozmiarze 265/35/R20 trzeba zapłacić 3200 zł! Natomiast za wersję 325/30/R21 prawie 3700 zł. To oznacza, że komplet opon do Porsche GT2 RS kosztuje 13 800 zł.

Zobacz: Sportowa seria opon Goodyear SuperSport/R/RS na tor i na co dzień!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności