Oto nowy Ford Focus ST z silnikiem 2.3 EcoBoost!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Carscoops.com · Dodane: 30 października 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford Focus ST w IV generacji będzie mieć silnik 2.3 EcoBoost, który wcześniej otrzymały Focus RS i Mustang. Pierwsze zdjęcia wersji ST, które trafiły do sieci, pokazują że model ten pozostawia jeszcze miejsce dla wersji RS. Oto najnowsze fakty i dane techniczne jakie udało się Nam pozyskać o Fordzie Focusie ST!

Na pierwszych, „szpiegowskich” zdjęciach, na których został przyłapany nowy Ford Focus ST, widać jego wyraźne podobieństwo do odmiany ST-line. Sportowa odmiana wyróżnia się jednak za sprawą dużych felg obutych w opony o niezwykle niskim profilu, ogromnego spoilera na klapie bagażnika i dwóch końcówek tłumika ulokowanych po obu stronach zderzaka. Nie da się też nie zauważyć, że Focus ST został wyraźnie obniżony na sprężynach względem wersji ST-line, dzięki czemu sprawia wrażenie mocno osadzonego na ziemi. Nie jestem jednak przekonany czy zdjęcia prezentują ostateczną wersję Focusa ST, bowiem przedni zderzak jest w zasadzie identyczny jak ten w ST-line. A na taką oszczędność Ford raczej nie poszedł projektując sportową odmianę ST!

Ford Focus ST i 8-biegowy automat!

Na prezentowanych zdjęciach można też częściowo zobaczyć wnętrze Focusa ST IV generacji. Na ich podstawie łatwo dostrzec dwie cechy tego modelu. Po pierwsze wersja ST otrzyma półkubełkowe fotele Recaro podobne do tych, jakie ma ma najnowsza Fiesta ST 1.5 EcoBoost. Po drugie Focus ST otrzyma skrzynię automatyczną obsługiwaną pokrętłem na tunelu środkowym i manetkami przy kierownicy. Z informacji jakie do Nas dotarły, nowy Focus ST nie będzie dysponować wskaźnikami ciśnienia doładowania turbiny i temperatury oleju silnikowego, co na tle poprzedników trzeba uznać za spory regres.

Nowy Ford Focus ST IV generacji ma otrzymać silnik 2.3 EcoBoost, który do tej pory oferowany był w Focusie RS III oraz obecnej generacji Mustanga. Jednostka na pewno będzie mieć już nowy blok oraz właściwie dobraną uszczelkę pod głowicą, więc problemy jakie trapiły Focusa RS III z początku produkcji nie powinny mieć miejsca. Motor ma dysponować mocą oscylującą w przedziale 280-300 KM, aby bez problemu nawiązać walkę z klasowymi rywalami pokroju np. Megane RS 1.8 TCe, którym mieliśmy okazję jakiś czas temu jeździć. Moment obrotowy ma być przekazywany jak dotąd wyłącznie na przednie koła. Nie ma informacji czy auto będzie oferowane z fabryczną szperą.

Zobacz: Ford Focus ST Diesel – sposób na zwiększenie mocy do 200 KM!

Kierowca będzie mieć do wyboru wersję z automatyczną skrzynią biegów opartą na hydrokinetycznym konwerterze (8 biegów), albo z 6-stopniowym manualem. Napęd 4×4 ma być dostępny tylko w wersji RS. O sukcesie Focusa ST zadecyduje w dużej mierze jego cena. Jeśli uda się ją utrzymać na poziomie zbliżonym do konkurencji (czyli 120-130 tys. zł) to nie będzie problemu ze sprzedażą tego modelu. O ile w opcji znajdzie się m.in. szpera, która w mocnej ośce wydaje się być wręcz obowiązkowa, a która jest dostępna u konkurencji.

Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności