REKLAMA

BMW M8 – niesamowite przyspieszenie i wersja Competition!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 5 czerwca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Szczegółowe dane techniczne nowego BMW M8 (F92) oraz M8 Competition mówią jedno – to będzie niesamowicie szybkie auto. Znacznie mocniejsze niż M850i. Postanowiliśmy przybliżyć Wam to wszystko, co od strony technicznej Nas interesuje w tym modelu – moc, osiągi, hamulce, skrzynia biegów, parametry i oznaczenia silników i inne informacje na temat BMW M8.

BMw serii 8 doczekało się w końcu wyczekiwanej wersji M8. Od razu zadebiutowała też odmiana M8 Competition. W obu przypadkach dostępna jest zarówno wersja Coupe (F92) jak i kabriolet Convertible (F91). Niezależnie od wybranego typu nadwozia, BMW M8 będzie miało podobnie jak BMW M5 napęd wszystkich kół xDrive. Puryście będą mogli jednak dezaktywować napęd przedniej osi wybierając tryb 2WD. Dodatkowa masa na przedniej osi jednak nie zniknie.

BMW M8 – moc, osiągi, hamulce

Pod maską nowego BMW M8 znalazł się silnik S63B44T4 czyli podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 l i mocy 600 KM (441 kW), które generuje 750 Nm w zakresie od 1800 do 5700 obr./min. W wersji Competition ma on 625 KM i identyczny moment obrotowy. Wyposażony w płaszcz wodny, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa (350 bar) oraz specjalnie opracowaną dla tego silnik pompę oleju  i miskę olejową z dodatkową komorą, ma sprostać nawet wymagającej jeździe na torze. Z silnikiem współpracuje 8-biegowy automat M Steptronic czyli opracowana przez firmę ZF przekładnia M8HP75. Ma ona 3 tryby pracy i w zależności od preferencji kierowcy może prezentować inną charakterystykę działania. W połączeniu z oponami o wymiarach 275/35/R20 z przodu i 285/35/R20 z tyłu, BMW M8 rozpędza się 0-100 km/h w 3,3 s, M8 Convertible w 3,4 s, M8 Competition w 3,2 s, M8 Competition Convertible w 3,3 s.

BMW M8 F92 i F91 w wersji Competition

Aby zatrzymać tak mocne auto, BMW M8 zostało wyposażone w potężne hamulce. W standardzie na przedniej osi pracują tarcze o średnicy 395 mm (zaciski 6-tłoczkowe), a na tylnej 380 mm (zaciski 1-tłoczkowe). W opcji jest oczywiście ceramiczny układ hamulcowy oparty na tarczach o średnicy 400 mm (z przodu) i 380 mm (z tyłu).

BMW M8 – zawieszenie, napęd, układ kierowniczy

Za właściwe doznania zza kierownicy odpowiada układ kierowniczy o przełożeniu 14,3:1 oraz zawieszenie oparte z przodu na podwójnych wahaczach, z tyłu na konstrukcji 5-wahaczowej oraz wyposażone w adaptacyjne amortyzatory. Clou programu stanowi napęd wszystkich kół z możliwością dezaktywacji przedniej osi napędowej oraz aktywna blokada tylnego dyferencjału, które zapewnić mają odpowiednie zachowanie auta w trakcie jazdy z kontrolowanymi poślizgami na torze wyścigowym. Ciekawostką jest także fakt, że w zależności od wybranego trybu jazdy, inna może być np. lekkość z jaką pracują pedały gazu i hamulca.

Oczywiście na pokładzie nie zabraknie ten wyposażenia odpowiedzialnego za zapewnienie najwyższego komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Oczywiście wzorem innych BMW z serii M, dach w wersji Coupe jest wykonany z włókna węglowego. Z kolei kabriolet składa dach w ciągu 15 sekund i do prędkości 30 mil na godzinę czyli około 50 km/h. Cena w USA od 133 000 dolarów za BMW M8 Coupe.

Zobacz: BMW M3 G80 w wersji Pure! Wraca manual i tylny napęd?!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Ronin Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ronin
Gość
Ronin

Piękna. I cholernie szybka. 0-100 kmh w 3.2 sekundy! To poziom Ferrari i Lamborghini Huracana.

Aktualności