Audi RS3 Limousine – sedan i wyczynowe osiągi!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Audi · Dodane: 29 września 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Audi RS3 Limousine, czyli sportowa wersja sedan A3, przez lata była tematem tabu w niemieckim koncernie. Dziś świat ujrzał pierwszego w historii tego modelu kompaktowego sedana z serii RS. Żeby nie było niedopowiedzeń, Audi nie poszło na żadne kompromisy, tylko od razu wyposażyła swojego najmniejszego sedana w kapitalny silnik 2.5 TFSI o mocy zwiększonej aż do 400 KM!

Gama modeli Audi z serii RS znowu się powiększyła. Do tej pory klienci niemieckiej marki nie mogli pozwolić sobie na pełnokrwistego, kompaktowego sedana z tej serii. Sportowe wersji A3 obejmowały bowiem tylko sedana S3 Limousine z silnikem 2.0 TFSI 300 KM, bądź hatchbacka RS3 Sportback z motorem 2.5 TFSI 367 KM. Z połączenia jednego i drugiego auta powstało długo wyczekiwane Audi RS3 Limousine.

Audi RS3 Limousine – silnik 2.5 TFSI 400 KM

Pod maskę niemieckiego sedana trafił ten sam silnik, jaki napędza obecną generację Audi TT RS. Generuje on moc 400 KM w zakresie od 5850-7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny od 1700 do 5850 obr./min. W porównaniu do silnika 2.5 TFSI 340 KM, nowy motor jest nie tylko mocniejszy, ale i lżejszy od poprzednika (o 26 kg), m.in. dzięki zastosowaniu aluminiowego bloku silnika (lżejszego o 18 kg). Cały motor mierzy niespełna 50 cm długości.

Audi RS3 Limousine silnik 2.5 TFSI 400 KM

Audi RS3 Limousine posiada ten sam silnik 2.5 TFSI 400 KM co Audi TT RS

Wyposażony jest w podwójny wtrysk paliwa (bezpośredni do cylindrów i pośredni do kolektora dolotowego), system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i turbosprężarkę pracującą z maksymalnym ciśnieniem 1,35 Bara. Dzięki specyficznej sekwencji pracy poszczególnych cylindrów (1-2-4-5-3) silnik ma zachwycać swym dźwiękiem. Jednak najważniejsze są osiągi jakie zapewnia autu.

Audi RS3 Limousine – osiągi

Nowe Audi RS3 Limousine rozpędza się 0-100 km/h w 4,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h lub 280 km/h jeśli klient odpowiednio dużo dopłaci do auta. W rozpędzaniu auta pomaga budżetowy napęd wszystkich kół quattro czyli system oparty na dołączanej za pomocą elektro-hydraulicznego sprzęgła tylnej osi. Po wyłączeniu kontroli stabilizacji toru jazdy (ESP) auto zdaniem producenta potrafi nawet jeździć w kontrolowanym poślizgu.

Audi RS3 Limousine sedan

Zobacz: Nowe Audi TT w wersji S line competition!

Niemiecki koncern nie oszczędzał za to na układzie hamulcowym RS3 Limousine. Na przedniej osi sedana znajdują się 370 milimetrowe tarcze hamulcowe współpracujące z aż 8-tłoczkowymi zaciskami a na tylnej mniejsze, 310-milimetrowe ich odpowiedniki (koncern nie podał jednak informacji o ilości tłoczków w zaciskach). W opcji dostępne są tarcze ceramiczne.

Audi RS3 Limousine – zmiany wizualne

Względem A3 Limousine wersja RS została wyposażona w obniżone o 25 mm zawieszenie. Jest ono oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na konstrukcji 4-wahaczowej (zapewne bardzo podobnej, jak nie identycznej jak w Golfie VII R). Istotna zmiana w prowadzenie odmiany RS3 powinna być spowodowana także większym o 20 mm z przodu i 14 mm z tyłu rozstawem kół niż w normalnym A3.

Audi RS3 Limousine sedan

Audi RS3 Limousine jak każdy RS posiada czarną osłonę silnika i napis quattro pod przednią tablicą rejestracyjną!

Wśród najważniejszych wyróżników nadwozia Audi RS3 Limousine warto wymienić przede wszystkim regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika, polepszający przepływ powietrza wokół pojazdu oraz sporych rozmiarów dyfuzor wbudowany w tylny zderzak. Charakterystyczny dla każdego modelu z serii RS jest napis quattro umieszczony pod przednią tablicą rejestracyjną oraz czarna osłona chłodnicy Singleframe z kratami w kształcie plastra miodu. Dla wersji RS3 zarezerwowane także ekskluzywne lakiery nadwozia  – szary Nardo i czerwony Catalunya.

We wnętrzu uwagę zwraca m.in. Audi virtual cockpit o przekątnej 12,3 cala (opcja), który może zastąpić klasyczne zegary. Ważniejsze są jednak sportowe fotele z logiem RS (opcjonalnie dostępne są fotele sportowe RS przedstawione na zdjęciach) i specjalna, skórzana kierownica RS spłaszczona u dołu.

Zobacz: Test Audi RS6 Performance – sprawdziliśmy najmocniejsze kombi świata!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności