Audi RS Q3 performance 2.5 TFSI 367 KM – dane techniczne i osiągi

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Audi · Dodane: 4 lutego 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Audi RS3 Q3 performance otrzymało nowy silnik 2.5 TFSI wzmocniony do 367 KM ten sam, który zagościł pod maską Audi RS3 Sportback. Motor ten, wielokrotnie nagradzany w konkursie „International Engine of the Year”, ma być gwarancją świetnych osiągów nowego RS Q3.

Audi RS Q3 performance zostało wyposażone w zmodernizowany, pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI, którego moc wzrosła z 340 do 367 KM. Ta niesamowita jednostka napędowa, sześciokrotnie nagradzana w konkursie „International Engine of the Year”, została zaadaptowana z mniejszego modelu Audi RS3 Sportback, który  miałem okazję dokładnie przetestować (jego test znajdziecie tutaj).

Zobacz: Test Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI

Większa moc silnika 2.5 TFSI to efekt zastosowania wydajniejszego układu chłodzenia powietrza doładowującego i zoptymalizowanej pompy paliwowej. Dzięki turbosprężarce generującej ciśnienie doładowania sięgające 1,3 Bara oraz bezpośredniemu wtryskowi paliwa motor generuje aż 465 Nm momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie obrotów – od 1625 do 5550 obr./min.

Zobacz: Nowe Porsche 960 z centralnie umieszczonym silnikiem!

Moc przekazywana jest poprzez 7-stopniowy automat DSG na wszystkie cztery koła. Podobnie jak ma to miejsce w Audi RS3 Sportback nie jest to jednak układ oparty na przekładni Torsen, a znacznie tańszy i prostszy w działaniu Haldex 5 generacji. Moc przekazywana jest zatem przede wszystkim na przednie koła, a w określonych warunkach może ona trafić na tylną oś.

Duża moc w połączeniu z szybką skrzynią biegów i napędem 4×4 mają odzwierciedlenie w osiagach Audi RS Q3 performance. Kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Według producenta średnie zużycia paliwa ma wynieść około 8,6 litra paliwa na 100 km.

Zobacz: Czy silniki 3.0 TDI Porsche i Audi także nie spełniają norm emisji spalin?

W stosunku do zwykłego Audi Q3 zmieniono także pewne elementy w podwoziu RS Q3. Zawieszenie obniżono o 20 mm, dzięki czemu auto ma lepiej zachowywać się w dynamicznie przejeżdżanych zakrętach. Opcjonalnie dostępne jest także aktywne zwieszenie, będące kompromisem pomiędzy komfortem a stabilnością auta w trakcie szybszej jazdy lub przy gwałtowniejszych manewrach.

Audi RS Q3 performance 2016

Audi RS Q3 performance 2016

Z zewnątrz Audi RS Q3 performance wyróżniają elementy w kolorze matowego tytanu, zarezerwowane wyłącznie dla tej wersji. Wśród nich są m.in. obramowanie wlotu powietrza u dołu zderzaka przedniego, napis „quattro” na nim umieszczony, osłona chłodnicy Singleframe, boczne klapki we wlotach powietrza, listwy ozdobne, obudowy lusterek bocznych, relingi, górny brzeg dyfuzora oraz boki spojlera umieszczonego przy tylnej krawędzi dachu. Oprócz tego wersję RS można poznać po 20-calowych felgach o specyficznym wzorze w kształcie litery V, niebieskim lakierze Ascari, który zarezerwowany jest dla modeli z serii performance oraz czerwonych zaciskach hamulcowych.

Wnętrze Audi RS Q3 performance można rozpoznać po pakiecie stylizacyjnym RS performance, w skład którego wchodzą dwubarwne siedzenia w kolorze czarno-niebieskim, szare zegary z czerwonymi wskazówkami, sportowa kierownica skórzana RS, kołnierz dźwigni zmiany biegów, środkowy podłokietnik i dywaniki, ozdobione są kontrastowym niebieskim szwem oraz wstawki wykonane z niebieskiego karbonu, gdzie w karbonowy materiał wpleciona jest niebieska nić.

Zobacz: Rober Lewandowski dostał sportowe Audi RS7 Sportback!

Światowa premiera RS Q3 performance odbędzie się w marcu 2016 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Dostawy do klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2016.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności