REKLAMA

Ceramizator czy Ceramizer – czym się różnią?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 30 kwietnia 2025
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ceramiczne dodatki do oleju takie jak Ceramizator czy Ceramizer są w ostatnich latach bardzo popularne na rynku. Czym się różnią od siebie i jakie jest ich zastosowanie?

Dodatki ceramiczne do oleju takie jak np. Ceramizator i ceramizatory, zyskują od lat na popularności. Zmniejszając tarcie pomiędzy elementami silnika, ograniczają ich zużycie. Jest to szczególnie istotne w przypadku mocno wysilonych jednostek napędowych z ery tzw. downsizingu takich jak TSI, EcoBoost czy PureTech, gdzie występują duże przeciążenia w układzie korbowo-tłokowym w obrębie panewek, wału korbowego czy tłoków. Ale na rynku są preparaty ceramiczne o podobnych nazwach, które jednak różnią się składem, dawką i działaniem. Wśród najpopularniejszych są Ceramizator i Ceramizer. Mimo podobieństw w nazwie bazują one na zupełnie innych technologiach oraz właściwościach działania. Zatem czym różni się Ceramizator od Ceramizera?

Ceramizer a Ceramizator – różnice

Ceramizer to polski producent dodatków do oleju i paliwa. Firma powstała w 2003 roku i obecnie ma ok. 1500 dystrybutorów w kraju. Swoje produkty sprzedaje też za granicę. Sztandarowy produkt to Ceramizer CS czyli preparat do silników czterosuwowych benzynowych, Diesla, LPG. Jest to środek do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia silnika.

Opakowanie o masie 4 g pozwala według producenta wytworzyć ceramiczną powłokę ochronną utrzymującą się w silniku przez ok. 70 000 km, nawet jeśli olej w silniku będzie w międzyczasie wymieniany. W ofercie firmy są też preparaty uszlachetniające paliwo, środki do regeneracji skrzyń biegów, a nawet preparaty do wspomagania pracy urządzeń ogrodowych i łańcuchów rowerowych.

Ceramizator – testy laboratoryjne potwierdzające jego działanie

Ceramizator to z kolei polska firma powstała ponad 13 lat temu, produkująca specjalistyczne preparaty do ochrony silników, bazujące na innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie zabezpieczenia, profilaktyki i wspomagania pracy silników. Preparaty tej marki wykorzystywane są przez warsztaty mechaniczne np. do czyszczenia silników z nagaru, regeneracji filtrów cząstek stałych DPF czy poprawy właściwości ochronnych olejów silnikowych. Obecnie gama tych środków jest już tak szeroka, że firma wydzieliła ich osobną serię warsztatową o nazwie ANTYKOKS.

Uznanie i rozpoznawalność na świecie, w tym także w Japonii i USA, Ceramizator zdobył za sprawą dodatków ceramicznych do ochrony silników i zaawansowanej technologii nanocząsteczek. Dysponując niezależnym laboratorium koncentrującym się na intensywnych badaniach w zakresie tribologii i nanomateriałów, firma opracowała zaawansowany dodatek ceramiczny Ceramizator. Ciekawostką jest fakt, że produkt okazał się tak dobry, że obecnie wykorzystywany jest nawet w motorsporcie (rajdy, wyścigi itd.). W przeciwieństwie do innych produktów na rynku, jego formuła zabezpiecza silnik na dystansie do 100 000 km, a do tego występuje w kilku wariantach zaawansowania. Topowa odmiana Ceramizator Cerator to produkt, który jako jedyny na rynku przeszedł testy w niezależnym Instytucie Przemysłu Motoryzacyjnego w Warszawie, gdzie udowodnił na aparacie 4-kulowym, że zabezpiecza silnik przez zużyciem na wypadek zerwania filmu olejowego. Test Ceramizatora wykonaliśmy też na hamowni, wyniki zaprezentowaliśmy w tym filmie.

Test Ceramizatora przeprowadziliśmy na hamowni z BMW M4 Competition.

Oprócz dodatków ceramicznych do olejów silnikowych, firma Ceramizator oferuje profesjonalne dyspersje nanomateriałów dla wielu dużych i widzących przedsiębiorstw w zakresie środków smarnych. Dodatkowo rozwija technologię płynnych katalizatorów spalania paliw z wykorzystaniem nano tlenków ceru, mających na celu usprawnić proces spalania oraz redukcji emisji szkodliwych substancji.

Dodatki ceramiczne to przyszłość motoryzacji

Dodatki ceramiczne są stosowane na coraz większą skalę w przemyśle motoryzacyjnym. Określane jako nowoczesne środki smarne, są wykorzystywane m.in. przez duże koncerny do produkcji zaawansowanych łożysk o zwiększonej odporności. Coraz więcej też firm olejowych wprowadza nowoczesne formulacje olejowe oparte na modyfikatorach tarcia zawierających związki ceramiczne, dostrzegając w nich sposób na poprawę właściwości ochronnych oleju. W najbliższych latach będziemy zatem obserwować prawdziwy wysyp produktów opartych na ceramice, bowiem technologia ta ma ogromny potencjał. Kluczem do sukcesu będzie jej opanowanie i dalszy rozwój, czym wyróżniają się już niektóre firmy z Polski. I co jeszcze ciekawsze, działanie tych środków okazuje się znacznie lepsze i bezpieczniejsze niż konkurencyjnych produktów z Niemiec, co potwierdzają testy niezależnych podmiotów. I to powinno nas cieszyć!

Artykuł zawierał lokowanie produktów 

6
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
Daily DriverArekSebasianwojtekpokoj510 Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Arek
Gość
Arek

To BMW M4 po użyciu tego Ceramizatora jeszcze jezdzi?

wojtek
Gość
wojtek

Do starych aut ok, można ryzykować. Do nowego samochodu bym się bał to lać.

Sebasian
Gość
Sebasian

Właśnie ceramizator czyli ten w czerwonym opakowaniu warto aplikować nawet do zupełnie nowych silników.

pokoj510
Gość
pokoj510

Czyli Ceramizator to jest ten przebadany przez, PIMOT co w necie na filmikach pokazują?

Aktualności