Nowe Audi A8 oznaczone kodem D5 zostało wyposażone w szereg innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich są m.in. laserowe światła drogowe czy tylne lampy wykonane w technologii OLED. Oświetlenie nowej limuzyny z Ingolstadt to jednak znacznie obszerniejszy temat niż może się Wam wydawać.
Za oświetlenie najnowszego Audi A8 odpowiadała firma Hella. Pracując nad nim, jej inżynierowie musieli połączyć inteligentne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa z komfortem i efektowną iluminacją. To właśnie światło ma nadawać nowemu A8 więcej wyrafinowanego stylu i elegancji. Dzięki przygotowanym przez Hellę wariantom iluminacji powitalnej (tzw. Coming Home) i pożegnalnej (tzw. Leaving Home) przednie i tylne oświetlenie ma szczególne znaczenie dla indywidualizacji nowej limuzyny z Ingolstadt.
Reflektory Audi A8 z diodami LED i laserem
Hella opracowała nie tylko przednie i tylne reflektory, ale opracowała także koncepcję oświetlenia kabiny. W chwili gdy kierowca otwiera pojazd, zostaje on powitany świetlnymi spektaklem zaprezentowanym za pomocą świateł dziennych. Natomiast podczas jazdy reflektory wykonane przy zastosowaniu technologii Matrix LED zapewniają wysoką skuteczność działania. Dlaczego? Bowiem każdy z reflektorów zawiera 32 indywidualnie sterowane diody LED, umieszczone w dwóch liniach, a takie ich rozmieszczenie diod oraz możliwość włączania/wyłączania każdej z nich oddzielnie sprawia, że światła mijania w A8 doświetlają drogę bardziej precyzyjnie i dynamicznie, a inni uczestnicy ruchu nie zostają oślepieni przez strumień światła.
Jeszcze bardziej nowatorskie są tzw. długie światła. Wykonane w technologii laserowej załączą się automatycznie przy prędkości 70 km/h, o ile pojazd porusza się poza terenem zabudowanym. Za każdym razem laserowa wiązka dostosowuje się do toru drogi i zapewnia jeszcze lepsze oświetlenie na zakrętach. Mały moduł laserowy emitujący wiązkę światła na kilkaset metrów przed siebie jest zintegrowany z każdym reflektorem. Reflektor z modułem laserowym emituje światło zbliżone do niebieskiego przez elementy optyczne ułożone w charakterystyczną literę „X”.
Tylne światła OLED w Audi A8
Po raz pierwszy HELLA w A8 zastosowała tylne oświetlenie w technologii OLED (organiczna dioda elektroluminescencyjna) do produkcji masowej. Są to cztery małe płytki emitujące wyjątkowo jednorodne światło ze wszystkich stron. Po opuszczeniu pojazdu i jego zamknięciu wybrana animacja pożegna kierowcę.
Tego typu rozwiązanie było stosowane tylko w nielicznych samochodach na świecie. Jednym z pierwszych aut , które otrzymało tylne światła w technologii OLED było BMW M4 GTS. Chociaż w tym przypadku trudno mówić o samochodzie produkowanym na tak dużą skalę.
Audi A8 D5 i jego oświetlenie kabinowe
Indywidualność oświetlenia jest kontynuowana wewnątrz pojazdu. Boczne paski świetlne między uchwytami witają kierowców za pomocą dynamicznego efektu przemieszczającej się linii. Podczas jazdy tworzą przyjemną atmosferę.
Nowo opracowane, w technologii Matrix LED, lampki do czytania zapewniają ukierunkowane oświetlenie. Oświetlenie w A8 znacząco wpływa na komfort jazdy. W rezultacie podróż w kabinie ma być nie tylko przyjemna, ale też spełniać wszelkie wymogi z puntu widzenia praktyczności.
Zobacz: Nowe Audi A6 C8 – wyciekły pierwsze zdjęcia i dane techniczne!
Powodzenia z naprawą albo wymianą czujników
Kosmos! Chcę męża z takim Audi <3
tel. 695-458-555
Mają rozmach… Ciekawe jak to będą naprawiać buahahaha