REKLAMA

Filtr antysmogowy do samochodu

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 27 listopada 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jak chronić się przed smogiem w samochodzie? Okazuje się, że auto można wyposażyć w specjalny filtr. Na fali popularności tematu smogu, firma Bosch postanowiła stworzyć produkt dostosowany do obecnych realiów. Choć ciężko powiedzieć by była to jakaś rewolucja. Brakuje też konkretów dotyczących skuteczności filtra antysmogowego.

Problem smogu wraca każdego roku w sezonie grzewczym. Już na jesieni wszelkie wskaźniki dotyczące zawartości cząstek stałych i substancji trujących są pokazują kilkukrotne przekroczenie norm. Od zawsze problem ten był przypisywany transportowi samochodowemu, mimo że było to kompletnie nielogiczne. Skoro latem problemu smogu nie ma, albo nie jest on tak wyraźny, a zimą się pojawia, to chyba główna przyczyna nie może leżeć po stronie aut, prawda? W końcu latem podróżujemy znacznie częściej z uwagi na lepszą pogodę. Jasnym jest, że wina leży przede wszystkim po stronie systemów grzewczych, a w zasadzie po stronie środków i materiałów używanych do palenia w piecach czy ogrzewania komunalnego.

Filtr antysmogowy w aucie

Aby ograniczyć w jakimś tam stopniu poziom wdychanych przez kierowców szkodliwych substancji, firma Bosch przygotowała specjalny filtr antysmogowy do auta. Ma on za zdanie zatrzymać cząstki sadzy poruszające w się powietrzu na zewnątrz auta, poprawiając tym samym czystość powietrza w samochodzie. Projektanci twierdzą, że zwrócili szczególną uwagę na cząstki PM2,5 bo ich rozmiar pozwala na łatwe przedostawanie się przez płuca do krwi. Filtr zatrzymuje do 99% cząstek PM2,5 i do 100% PM10. Co więcej, zabezpiecza też alergików przed pyłkami, gdyż warstwa antyalergiczna o specjalnej strukturze drobnych włókien trwale wiąże alergeny i czyni je nieszkodliwymi. Ponadto warstwa ta jest wzbogacona o jony srebra,  co eliminować ma także bakterie.

Filtr antysmogowy Bosch Filter+ nie wymaga żadnych przeróbek  w aucie, aby go zamontować. Instaluje się go w miejsce filtra kabinowego. I pokazuje to poniekąd  że jest to w zasadzie normalna „kabinówka” z dodatkowymi warstwami filtrującymi. Pojawiają się jednak dwa pytania. Jaka jest skuteczność tego filtra i czy przy dużym obciążeniu pozostanie od na tyle drożny, aby szyby w kabinie nie zaczęły parować. W końcu dodatkowe warstwy to utrudniony przepływ powietrza, a ogromne ilości cząstek stałych zalegające w powietrzu pojawiają się właśnie zimą, kiedy jest największy problem z parującymi szybami. Ciekawe jak długo taki filtr pozostanie sprawny przy tak mocno zanieczyszczonym powietrzu?

Ciekawostka:

Aktywna warstwa filtra jest pozyskiwana ze skorup orzecha kokosowego, które są beztlenowo zwęglane, a następnie rozdrabniane. Dzięki tej technologii uzyskuje się niezwykłą strukturę węgla, gdzie 1 gram tego składnika ma powierzchnię wewnętrzną równą 1000 m2, a jedna łyżeczka węgla odpowiada powierzchni boiska piłkarskiego.

Zobacz: Regeneracja filtra DPF – na czym polega i ile kosztuje?

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Kriss Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kriss
Gość
Kriss

Trochę lipa śmierdzi mi ten filtr Boscha. Ciekawe ile kosztuje

Aktualności