REKLAMA

Chiptuning silnika 1.5 TSI VW Golfa – wzrost mocy o 42 KM!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 18 stycznia 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć w moc w silniku 1.5 TSI 150 KM, to pomocny może być RaceChip. Volkswagen Golf 8, napędzany tym silnikiem uzyskał przyrost mocy równy 42 KM i 68 Nm momentu obrotowego. Chiptuning okazał się w tym przypadku nadwyraz skuteczny.

Silnik 1.5 TSI 150 KM, należący serii EVO EA211, to czterocylindrowy motor Volkswagena stosowany w całej gamie VAG. Jest następcą jednostki 1.4 TSI i pierwszym silnikiem koncernu wyposażonym w 4-tą generację bezpośredniego wtrysku DI (4.0). Jego wadą na tle rozwiązań konkurencji jest przeciętna moc. Honda oferuje motor 1.5 VTEC TURBO o mocy 182 KM, Ford ma jednostkę 1.5 EcoBoost o mocy od 182 KM do 200 KM, a ostatnio KIA/Hyundai wprowadzili silnik 1.5 T-GDi o mocy 160 KM. Jest jednak sposób na rozwiązanie niedoboru mocy niemieckiego silnika.

Silnik 1.5 TSI i chiptuning

Aby zniwelować dystans dzielący silnik 1.5 TSI od mocniejszej konkurencji, można wykorzystać chiptuning. Najnowszy Volkswagen Golf VIII napędzany tym motorem, trafił do jednego z niemieckich tunerów i został poddany kilku modyfikacjom. Jedną z nich było zwiększenie mocy. Wykorzystano w tym celu RaceChip, który bardzo pozytywnie wpłynął na parametry jednostki napędowej.

Po tuningu silnik 1.5 TSI zwiększył moc ze 150 do aż 192 KM, a moment obrotowy podskoczył z 250 Nm do 318 Nm. Tak duży przyrost mocy w przypadku małolitrażowego motoru to spore zaskoczenie. Widać wyraźnie, że konstruktorzy pozostawili spore rezerwy w tym motorze, być może na potrzeby odświeżania gamy silnikowej w przyszłości przy okazji liftingów. Tym bardziej, że na tę chwilę klienci Volkswagena mogą jeszcze wybierać silniki 2.0 TSI o mocy 190 KM. Gdy niemiecki koncern będzie musiał usunąć motor z gamy, z uwagi na normy emisji spalin, będzie mógł przygotować mocniejszy wariant silnika 1.5 TSI.

Zobacz: Czy chiptuning ma wpływ na ubezpieczenie OC i AC?

8
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
BartekMarcinZyguDaily Driverromek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
romek
Gość
romek

2.0 TSI 190 KM jest dostępny w nowym LEONIE. Normy emisji w niczym nie przeszkadzają.

Karol
Gość
Karol

Dq200 nie wyskoczy przy wroscie mocy?

Zygu
Gość
Zygu

co to dq200?

Marcin
Gość
Marcin

Skrzynia dsg. 200 -> max moment jakim powinno się traktować tą skrzynię.

Bartek
Gość
Bartek

przecież skrzynia w 1.5tsi generuje 250Nm seryjnie. Z tego co się orientuję max 200Nm jest w 1.0

Andrew
Gość
Andrew

Ja mam program od Unitronica i jakos mieszane odczucia. Mam wrażenie że nie ma tyle mocy ile wyszło na hamowni. Kiepska opcja jest kiedy muszę jechać na przegląd do ASO, kasować program, a potem go wgrywac oczywiście za dodatkowa kasę. Jak się policzy to jakoś przestaje to być fajne. Teraz będę w kolejnym aucie wyrzucal BOXa i tyle. Może RaceChip ale niekoniecznie. Zobaczymy

Aktualności