Szereg modeli BMW ma poważną wadę techniczną. Ich poduszki powietrzne mogą nie zadziałać w chwili zderzenia tak jak powinny, a nawet przyczynić się do jeszcze większych obrażeń lub śmierci pasażerów BMW. Żeby temu zapobiec, rusza jedna z największych akcji naprawczych BMW w Polsce.
Bezpieczeństwo to jedna z kluczowych kwestii decydujących o wyborze konkretnego modelu auta. Kupując model marki Premium można oczekiwać najwyższych standardów wykonania. Niestety, praktyka pokazuje, że nie każda marka klasy wyższej ma odpowiednio wysoki poziom jakości wykonania, a niektóre mankamenty techniczne to wręcz dowód na poszukiwanie oszczędności, kosztem obniżenia jakości produktu. Problem taki dostrzec można np. w nowych modelach BMW.
Wadliwa poduszka powietrzna kierowcy w BMW
Jak się okazuje ponad 20 modeli BMW ma poważny problem z działaniem poduszek powietrznych. W skrajnych sytuacjach wyzwolenie poduszki może doprowadzić do ciężkich ran i obrażeń osób znajdujących się w pojeździe. Problem ten ma Seria 6 Gran Coupe (F06), Seria 5 GT (F07), Seria 5 (F10), Seria 5 Touring (F11), Seria 6 Cabrio (F12), Seria 6 Coupe (F13), X5 (F15), X6 (F16), Seria 1 5 drzwi (F20), Seria 1 3 drzwi (F21), Seria 2 Coupe (F22), Seria 2 Cabrio (F23), Seria 3 (F30), Seria 3 Touring (F31), Seria 4 Coupe (F32), Seria 4 Cabrio (F33), Seria 3 GT (F34), Seria 4 Gran Coupe (F36), Seria 2 Active Tourer (F45), M3 (F80), M4 Coupe (F82), M4 Cabrio (F83), X5M (F85) i X6M (F86), które zostały wyprodukowane w Niemczech.
Jak się okazuje, możliwa jest usterka poduszki powietrznej kierowcy typu SDI, polegająca na degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza. W przypadku wyzwolenia poduszki może dojść do nadmiernie agresywnego spalania, skutującego rozerwaniem obudowy nadmuchiwacza, a fragmenty metalu mogą przejść przez materiał poduszki i dostać się do wnętrza pojazdu z wysoką prędkością. Ryzyko będzie wzrastać wraz z wiekiem pojazdu. Tylko w Polsce do naprawy musi zostać wezwanych Na 5 617 wadliwych BMW. Ale to nie koniec.
Wadliwe poduszki pasażera BMW 7
Nawet najnowszy, topowy model bawarskiej marki ma problemy z działaniem pokładowych systemów bezpieczeństwa. W BMW serii 7 (G70) także dostrzeżono wadę techniczną dotyczącą airbagów. Okazuje się, że w samochodach tych poduszki pasażera mogą nie zostać wyzwolone podczas zdarzenia. W tym przypadku zostanie zapalona kontrolka poduszek i zostanie wyświetlony komunikat „nie korzystać z fotela pasażera”.
W tym przypadku skala problemu jest mniejsza, bo dotyczy jednego modelu z wąskiego okresu produkcji. Łącznie BMW musi wezwać do naprawy 68 samochodów z serii 7 G70. pojazdów. Naprawa polegać ma na przeprogramowaniu modułu.
Zobacz: Uszkodzona maglownica BMW – objawy i regeneracja
jebac to BMW. zwykły Peugeot czy Citroen ma lepsze blachy i jest bezpieczniejszy