W trakcie hamowania lub przyspieszania Twoje Audi ściąga? To może oznaczać wadę fabryczną. Audi A4, Audi A6 czy Audi Q5 to tylko wybrane modele, które mogą ściągać w trakcie jazdy. Przedstawiciele Niemieckiej marki przyznali, że przyczyna problemu to wada techniczna zawieszenia, która za to odpowiada. Rusza akcja naprawcza.
Jeśli samochód ściąga w trakcie jazdy, zazwyczaj winne jest temu uszkodzone zawieszenie (choć nie zawsze). Zdarza się jednak, że auto ściąga tylko w trakcie rozpędzania lub hamowania. W tym przypadku problemy mogą dotyczyć m.in. układu przeniesienia napędu, ogumienia, bądź kół. W nowych samochodach Audi zauważono problem, który może prowadzić do kłopotów z utrzymaniem kierunku jazdy. Można go jednak wyeliminować. Niestety dotyczy wielu modeli.
Szereg modeli Audi może ściągać w trakcie jazdy
Przedstawiciele niemieckiego koncernu poinformowali, że samochodach Audi A4 (B8), Audi A5 (F5), Audi A6 (C8), Audi A7 (F2), Audi A8 (D5), Aud Q5 (FY), Audi Q7 (4L), Audi Q8 i Audi e-Tron (GE), które zostały wyprodukowane w Niemczech pomiędzy 07 listopada 2019 roku a 16 kwietnia 2021 roku dostrzeżono problem z zawieszeniem. Okazało się, że do przykręcenia lewego i prawego wahacza poprzecznego do tylnej osi wielowahaczowej zastosowano nakrętki wykonane z nieprawidłowego materiału. Na skutek obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję, nakrętka może utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej, co może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania/przyśpieszania. Co gorsza, może również dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania „wychylenia” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością.
Akcja serwisowa jest prowadzona na dużą skalę z uwagi na dużą liczbę wadliwych samochodów. Tylko na polskim rynku kampania naprawcza objęła aż 3 209 samochodów Audi. Przedstawiciele marki przyznali, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany nakrętek na prawym i lewym wahaczu poprzecznym na dole na tylnej osi wielowahaczowej.
Zobacz: Porsche Taycan ma pękające wahacze dlatego rusza akcja serwisowa!
Dodaj komentarz