Nowy rekord czasu okrążenia na torze Silesia Ring został ustanowiony przez samochód elektryczny. Za kierownicą koncepcyjnego Porsche GT4 ePerformance zasiadł Klaus Bachler. Austriacki kierowca, który w parze z Aliaksandrem Małyszkinem i Joelem Sturmem przewodzi w klasyfikacji mistrzostw FIA WEC (kategoria LMGT3), zrealizował swoje zadanie z dużym sukcesem, a próba miała miejsce pod czujnym okiem mediów.
Rekord został pobity podczas wydarzenia Porsche e-Performance Day, na którym dziennikarze mieli okazję testować elektryczne nowości marki na torze. Wśród pojazdów, które wzięły udział w sesji, znalazły się m.in. Porsche Taycan Turbo GT oraz nowe Porsche Macan. Pomimo braku dźwięku 6-cylindrowych silników, przedstawiciele Porsche zapewniają, że emocji nie brakowało, a kulminacyjnym momentem dnia był nowy rekord, który został ustanowiony dokładnie o 13:30.
Porsche GT4 ePerformance u rekord toru Silesia Ring
Przy próbie pobicia rekordu, regulamin pozwalał Klausowi Bachlerowi na pięć okrążeń, z których po odrzuceniu pierwszego i ostatniego, pozostały trzy pełne okrążenia pomiarowe. Aby ustanowić nowy rekord, tor Silesia Ring został skonfigurowany na pełną pętlę o długości 3,6 km.
Po nocnych opadach deszczu tor w piątek był lekko wilgotny. Mimo nieidealnych warunków, Klaus Bachler ruszył po rekord. Pojazd z mocą ponad 1000 koni mechanicznych przyspieszył na dwóch prostych, mierzących odpowiednio 560 i 730 m, osiągając prędkość 280 km/h. Już na pierwszym okrążeniu uzyskał imponujący czas 1:33,319. Kolejne okrążenia były o kilka dziesiątych sekundy gorsze, ale nowy rekord toru Silesia Ring został ustanowiony już po pierwszym przejeździe.
Z powodu nocnego deszczu przyczepność nie była idealna, ale znaleźliśmy dobrą równowagę. Od samego początku chciałem jechać na maksimum i to się udało. Jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się ustanowić rekord toru za kierownicą 718 GT4 e-Performance
– skomentował Klaus Bachler po zakończeniu jazdy.
Dodaj komentarz