Opel Astra otrzymał tytuł „Car of the Year 2016” pokonując w finale Volvo XC90 i Mazdę MX-5. To już kolejna nagroda dla tego niemieckiego samochodu w tym roku. Wcześniej został on nagrodzony w plebiscytach „SAFETYBEST 2015″ i „Złota Kierownica za 2015 rok”.
Piąta generacja Opla Astry, produkowana w polskich zakładach w Gliwicach, otrzymała zaszczytny tytuł „Samochodu Roku 2016”. Zwycięzcę plebiscytu wybrało 58-osobowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych, reprezentujących 22 kraje europejskie. Przyznało ono Astrze łącznie 309 punktów, która wyprzedziła tym samym Volvo XC90 (294 pkt) i Mazdę MX-5 (202 pkt).
Zobacz: Seat Leon CUPRA 290 – jubileuszowa wersja!
Na kolejnych miejscach rankingu uplasowały się następujące samochody:
- Audi A4: 189 punktów
- Jaguar XE: 163 punkty
- Skoda Superb: 147 punktów
- BMW Serii 7: 143 punkty
Zobacz: Ford Fiesta ST200 – nowy silnik i podwozie
Opel Astra, zwycięzca tegorocznego konkursu COTY, został doceniony m.in. za wysoki poziom bezpieczeństwa (5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP), nowoczesne rozwiązania stosowane dotąd głównie w autach wyższej klasy (matrycowe reflektory diodowe IntelliLux LED, adaptacyjne zawieszenie, system OnStar z 5-letnim, darmowym dostępem do Internetu, bardzo rozbudowane fotele z funkcją masażu, wentylacji i regulacją w 18 kierunkach) oraz za ogólny postęp technologiczny jaki nastąpił w tym modelu.
Warto pamiętać, że model ten został wyraźnie odchudzony (redukcja masy sięga nawet o 200 kg w zależności od wersji) zachowując przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa całej konstrukcji. Obniżenie masy przyczyniło się z jednej strony do poprawy osiągów auta i zmniejszenia zużycia paliwa a z drugiej, zapewniło lepsze prowadzenie nowej Astrze.
Nowy Opel Astra zachwycił dziennikarzy także nowoczesną paletą silnikową. Gama silnikowa obejmuje jednostki:
– benzynowe
- 1.4i 100 KM (wolnossący);
- 1.0 Turbo 105 KM;
- 1.4 Turbo ACP 125 KM i 150 KM;
- 1.6 Turbo 200 KM;
– diesla
- 1.6 CDTI 95 KM, 110 KM, 136 KM lub 160 KM
Warto pamiętać jednak, że tytuł „Samochodu Roku” nie jest przyznawany, jak wielu klientów sądzi, najlepszemu tj. najtrwalszemu autu. Jury nie ocenia bowiem solidności konstrukcji i zastosowanych rozwiązań. Nie warto zatem uzależniać decyzji o wyborze konkretnego auta tylko w oparciu o powyższy tytuł. Może być to wskazówka dla Was, że producent danego modelu zrobił wyraźny krok do przodu i włożył sporo pracy w jego udoskonalenie. Ale na efekty tej pracy trzeba poczekać.
Zobacz: Opóźnienia w produkcji Forda Focusa RS III – główne przyczyny
Nie ma bowiem gwarancji, że zwycięzca tego plebiscytu osiągnie rynkowy sukces. Historia zna wiele przykładów, kiedy to „Auto Roku” nie potrafiło przekonać do siebie klientów bądź opinia na jego temat zbiegiem czasu ulegała gwałtownemu pogorszeniu (np. Opel Ampera, Alfa Romeo 156 i 147). Czy tak będzie z nową Astrą? Nie wiem tego. Jestem za to niezmiernie ciekawy jak jeździć będzie jej sportowa wersja, sygnowana logiem OPC. Nadmierna masa były główną wadą poprzedniego modelu. Wyeliminowanie tego mankamentu może wyraźnie przyczynić się do sukcesu Opla Astry OPC.
Dodaj komentarz