Finaliści konkursu Car of the Year 2020 – znamy wszystkie auta

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 29 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jakie samochody trafiły do finału plebiscytu Car of the Year 2022? Prawie wszystkie samochody to modele elektryczne. W zasadzie tylko jeden z nich nie ma takiego napędu, ale … niebawem i on takowy otrzyma. Nie da się ukryć, że auta elektryczne to wielka polityka, a konkurs Car of the Year ma dalej promować takowe konstrukcje.

W tegorocznym plebiscycie Car of the Year 2022 nie ma w zasadzie samochodów z napędem spalinowym. To z jednej strony znak czasów, a z drugiej permanentna, dalsza promocja samochodów na prąd. Trudno bowiem nie zauważyć, że pominięto pewne ciekawe konstrukcje spalinowe. Chociaż trzeba przy tym oddać, że 2021 rok, z racji kłopotów branży samochodowej, był wyraźnie uboższy w premiery samochodowe. W przyszłym, 2022 roku pojawi się jednak kilka naprawdę ciekawych perełek ze spalinowymi silnikami, zatem zobaczymy, czy i wtedy zostaną pominięte.

Auta, które trafiły do finału Car of the Year 2022

Do czołowej piątki COTY 2022 awansowało 7 samochodów. Wśród nich jest tylko jeden ze spalinowym układem napędowym czyli Peugeot 308. I to tak nie do końca. Bo po pierwsze topowe jego odmiany mają napędy hybrydowe plug-in, a po drugie niebawem dołączy w pełni elektryczna wersja 308-ki. I gdyby stało się to szybciej, model ten miałby zdecydowanie większe szanse na wygraną. Dlaczego? Bowiem ewidentnie widać, że autem roku 2022 musi zostać samochód elektryczny.

Zobacz: Elektryczny Ford Mustang Mach-e: jaki jest jego maksymalny zasięg?

Wśród pozostałych samochodów, jakie trafiły do finału są Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Renault Megane e-Tech, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Skoda Enyaq iV. W naszej redakcji jesteśmy zgodni, że zwycięzcą najprawdopodobniej zostanie elektryczny Mustang Mach-e z uwagi na największą wszechstronność, duży zasięg, kilka wersji napędowych, dobre przyjęcie przez rynek i mimo wszystko konkurencyjną cenę na tle innych elektryków. Jedynym rywalem, która może z nim nawiązać walkę jest Kia EV6. Zadziwiające jest natomiast to, że w finale europejskiego konkursu COTY nie pojawił się Volkswagen z modelem ID.4 oraz najtańsze elektryczne auto na rynku (z tych sensownych gabarytowo) czyli Dacia Spring.

  1. 1. Aiways U5
  2. 2. Audi Q4 E-tron/Q4 E-tron Sportback
  3. 3. Audi E-tron GT/RS E-tron GT
  4. 4. BMW 2 Series Coupé
  5. 5. BMW 2 Series Active Tourer
  6. 6. BMW i4
  7. 7. BMW iX
  8. 8. Cupra Born (finalista)
  9. 9. Dacia Spring
  10. 10. DS 4
  11. 11. DS 9
  12. 12. Ford Mustang Mach-E (finalista)
  13. 13. Honda HR-V
  14. 14. Hyundai Bayon
  15. 15. Hyundai Ioniq 5 (finalista)
  16. 16. Kia EV6 (finalista)
  17. 17. Lexus NX
  18. 18. Lynk&Co 01
  19. 19. Maserati MC20
  20. 20. McLaren Artura
  21. 21. Mercedes-Benz C Class
  22. 22. Mercedes-Benz EQS
  23. 23. Mercedes-Benz T Class / Renault Kangoo
  24. 24. MG EHS
  25. 25. MG Marvel R
  26. 26. Nissan Qashqai
  27. 27. Opel Mokka
  28. 28. Peugeot 308 (finalista)
  29. 29. Renault Arkana
  30. 30. Renault Mégane E-Tech (finalista)
  31. 31. Skoda Fabia
  32. 32. Skoda Enyaq iV (finalista)
  33. 33. Subaru Outback
  34. 34. Tesla Model Y
  35. 35. Toyota Yaris Cross
  36. 36. Toyota Highlander
  37. 37. Volkswagen ID.4
  38. 38. Volkswagen Caddy
  39. 39. Volkswagen T7 Multivan

Powyżej pełna lista wszystkich aut, zakwalifikowanych do konkursu Car of the Year 2022.

Zobacz: Tesla, Kia i Audi : marki, które mają najbardziej awaryjne auta elektryczne

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności