To jakie auto Marcin Gortat wybrał dla siebie, wzbudziło w Nas zaskoczenie! Jego najnowsze Porsche ma bowiem cechy typowego daily drivera czyli pojazdu zarówno do codziennej jazdy, jak i weekendowej nauki jazdy na torze. Choć z tym doskonaleniem techniki jazdy na torze raczej byśmy uważali, bo dość łatwo można pójść w ogromne koszty!
Marcin Gortat czyli jedyny polski koszykarz grający amerykańskiej lidze NBA postanowił odwiedzić rodzimy kraj. Zupełnie „przy okazji” odebrał też swój najnowszy samochód. I choć może Wam się wydawać, że przemawia przez Nas zazdrość, to nie macie racji – cieszymy się z każdego Polaka, który ciężką pracą i swym zaangażowaniem osiągnął zawodowy sukces. Tym bardziej, że Marcinowi daleko przy tym do bycia zadufanym w sobie „celebrytą” i doceniamy jego wkład w rozwój i promowanie sportu wśród młodych!
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo – osiągi robią wrażenie
Marcin Gortat po powrocie do kraju rozpoczął jego eksplorację za kierownicą najnowszego Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo. Jest to wyjątkowy samochód bowiem z jednej strony łączy zalety luksusowej limuzyny, a z drugiej na walory sportowego coupe (idealne daily?). Cechą szczególną jest jego hybrydowy napęd oparty na silniku spalinowym i elektrycznym. Benzynowy motor 2.9 V6 ma moc 330 KM i generuje 450 Nm w zakresie od 1750 do 5000 obr./min. Jednostka elektryczna generuje skromniejsze 136 KM, ale za to aż 400 Nm od 100 (tak, stu obrotów!) do 2300 obr./min! Bateria ma jednak niewielką pojemność (14 kWh), dlatego na samej energi elektrycznej pokonana maksymalnie tylko 51 km. Mimo to przyspieszenie Panamery 4 E-Hybrid Sport Turismo zasilanej tylko energią elektryczną są spektakularne. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy! Ale prędkość maksymalna to tylko 140 km/h.
Zupełnie inaczej sprawy się mają, gdy do pracy wezmą się oba silniki. Wtedy osiągi Panamery są po prostu świetne! Wersja 4 E-Hybrid Sport Turismo przyspiesza 0-100 km/h w 4,6 sekundy, a jej prędkość maksymalna to aż 275 km/h i to przy masie własnej 2190 kg! Od 0 do 200 km/h przyspiesza ona w 17,0 sekund! a to wszystko przy nierealnym średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 2,6 l/100 km (choć chętnie podejmiemy się próby zweryfikowania tego parametru). Kapitalne są także hamulce Panamery 4 E-Hybrid Sport Turismo. Z przodu pracują tarcze wentylowane o średnicy 390 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu 365-milimetrowe ich odpowiedniki wsparte 4-tłoczkowymi zaciskami.
Marcin Gortat i jego nowe Porsche Panamera Sport Turismo
Marcin Gortat to jednak zapalony miłośnik motoryzacji i uwielbia prowadzić auta więc zobaczmy co ma do powiedzenia o nowym samochodzie:
Panamera to model Porsche, do którego mam szczególną słabość. Czuję w nim sportowego ducha 911, autentyczną łączność z drogą, a jednocześnie mogę komfortowo pokonywać setki kilometrów. Wariant Sport Turismo do jego zalet dorzuca jeszcze większy, łatwo dostępny bagażnik. Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ale żaden nie był chyba równie wszechstronny. Każdy, kto z rezerwą podchodzi do napędu hybrydowego, powinien spróbować pojeździć takim autem na co dzień. To naprawdę zadziwiające, jak można połączyć sportowe osiągi i frajdę z jazdy z przyjaznością dla środowiska. Taka zresztą jest Panamera: gdy trzeba, potrafi być »ostra«, a innym razem komfortowa. A napęd 4×4 sprawia, że mimo wysokiej mocy zawsze czuję się w niej pewnie.
Egzemplarz słynnego polskiego koszykarza został wyposażony m.in. w skrętną tylną oś, która zapewnia jeszcze większą zwinność w zakrętach, a przy tym ułatwia manewrowanie. Do tego w aucie znalazł się też wysokiej klasy zestaw audio Burmester High-End Surround Sound z 21 głośnikami czy matrycowe reflektory LED z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) oraz Asystent jazdy nocnej z kamerą termowizyjną.
A jakie jest Wasze zdanie na temat tego auta? Nie lepiej było wziąć Panamerę Turbo Sport Turismo robiącą setkę w 3,6 sekundy, a 200 km/h w 12,9 sekundy?
Zobacz: Jakim samochodem jeździ Agnieszka Radwańska?
jak bym na jego miejscu poszedł w TESLE S85 jesli chciałbym być na czasie. Porsche już sie opatrzyło i mizerny zasieg na elektryku
Tesla wygląda jak mondeo. Nie ma charakteru. Nawet Panamera ma wiecej stylu. Lepiej było kupić BMW i8.
to on nie mieszka w UK?
mógł brać turbo i się nie bawić wpół środki