REKLAMA

Hybrydowa Toyota Yaris z poważną wadą układu napędowego!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 29 października 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa Toyota Yaris Hybrid ma poważne wady i problemy z hybrydowym układem napędowym. Jak się okazuje, usterki są na tyle niebezpieczne, że mogą doprowadzić do wypadku lub kolizji w trakcie jazdy. Japończycy przyznają się do błędu, a akcja serwisowa już trwa. W samej tylko Polsce do serwisów trafi ponad pół tysiąca hybrydowych Yarisów!

Toyota od lat przekonuje, że jej samochody z napędem hybrydowym są bezawaryjne. Teoretycznie prostsza budowa ma sprawiać, że auta te będą rzadziej ulegać awarii. Okazuje się jednak, że brak pewnych podzespołów z silników spalinowych nie oznacza wcale, że hybryda nie może się popsuć. Wręcz przeciwnie, nowoczesna technologia i zaawansowane rozwiązania przysparzają poważnych problemów nawet tak doświadczonemu w budowie hybryd producentowi jak Toyota. Co gorsza usterka zauważona w hybrydowych Yarisach może zakończyć się nawet wypadkiem.

Hybrydowy Toyota Yaris i poważne usterki napędu

Okazuje się, że w samochodach Toyota Yaris Hybrid, wyprodukowanych we Francji od 06 lutego 2018 roku do 02 kwietnia 2019 roku układ hybrydowy zawiera przetwornik typu DC-DC mający za zadanie redukowanie napięcia pochodzącego z akumulatora wysokonapięciowego do wartości pozwalającej na ładowanie akumulatora niskonapięciowego. Źle wykonane lutowanie elementów elektronicznych może spowodować, że połączenie lutowane tranzystorów w przetworniku DC-DC może przestać działać. Cykle zmian temperatury występujące w trakcie standardowej eksploatacji samochodu mogą doprowadzić do odłączenia się przedmiotowych elementów. A to może oznaczać poważne kłopoty w trakcie jazdy!

Hybrydy Toyoty uważane były dotąd za bezawaryjne. Niestety, szukanie oszczędności prawdopodobnie spowodowało, że układ napędowy ma poważną dla bezpieczeństwa jazdy wadę.

Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, akumulator niskonapięciowy nie będzie prawidłowo ładowany przez przetwornik DC-DC. Zostanie to zasygnalizowane poprzez włączenie odpowiedniej lampki kontrolnej, uruchomienie ostrzegawczego sygnału dźwiękowego oraz wyświetlenie komunikatu ostrzegawczego na ekranie. W przypadku dalszej eksploatacji samochodu w takich warunkach, akumulator niskonapięciowy zostanie rozładowany do poziomu, w którym układ hybrydowy może ulec wyłączeniu powodując utratę mocy przekazywanej na koła pojazdu. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami utrata mocy generowanej przez układ hybrydowy może doprowadzić do kolizji.

Jak wynika z informacji do jakich dotarliśmy, akcja serwisowa dotycząca Toyoty Yaris Hybrid jest naprawdę duża, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadal dość niewielki popyt na ten specyficzny model. W samej tylko Polsce kampanią naprawczą objętych zostało aż 505 samochodów.

To już nie pierwsza poważna wada w nowo produkowanych Toyotach. Kilka miesięcy temu japoński koncern ogłosił ogromną akcję serwisową, w wyniku której do polskich serwisów wezwał ponad 50 tysięcy samochodów! Więcej na ten temat w poniższym artykule:

Zobacz: Ponad 50 tysięcy Toyot w Polsce może się zapalić! Akcja serwisowa!

6
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
ArekLidiajanekDaily DriverAgata Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lidia
Gość
Lidia

Kupiłam toyotę yarys hybrydę w 2020ri mam taki problem ze często rozładowuje się akumulator rozruchowy,a na stacji obsługi mówią mi że zamalo jeżdżę.Czy ktoś też ma taki problem ?

Arek
Gość
Arek

Witam ja też kupiłem Yaris cross hybryda rok 2022 i mam problem z rozruchem i akumulator często się rozładowuje jak jeżdżę to ok jak postoji w garażu dzień to już masakra nie chce zapalić .Co zrobić

janek
Gość
janek

dlugo rozwazalem zakup Yarisa w hybrydzie ale po opiniach z forum w wielkiej brytanii i w niemczech zrezygnowalem. sa problemy zima z zasiegiem a latem w upaly baterie sie przegrzewaja i auto odlacza naped hybrydowy zeby sie nie przegrzaly i nie zapalily. w rezultacie i tak jezdzi sie glownie na silniku benzynowym……poza tym cena prawie 70 tys. zl za to zeby auto palilo w miescie 5 l zamiast 6,5 jest malo atrakcyjna. za tyle mozna miec Jazza 1.5 w wersji sport 130 KM ktory w miescie pali 7,0 litrow a jest gigantyczny jesli chodzi o przestrzen. Fajnie w tej cenie… Czytaj więcej »

Agata
Gość
Agata

Dlatego właśnie kupiłam Jazza bo auto duże proste i bezawaryjne. Honda to Honda jak mówią.

Darek
Gość
Darek

Jak coś mogę podjechać do Was na warsztat bo mam te felerna Yariske. Możecie też napisać że na mrozie auto jeździ tylko na silniku spalinowym i serwis Toyoty twierdzi że tak ma być….

Aktualności