Jakie samochody trafiły do finału plebiscytu Car of the Year 2022? Prawie wszystkie samochody to modele elektryczne. W zasadzie tylko jeden z nich nie ma takiego napędu, ale … niebawem i on takowy otrzyma. Nie da się ukryć, że auta elektryczne to wielka polityka, a konkurs Car of the Year ma dalej promować takowe konstrukcje.
W tegorocznym plebiscycie Car of the Year 2022 nie ma w zasadzie samochodów z napędem spalinowym. To z jednej strony znak czasów, a z drugiej permanentna, dalsza promocja samochodów na prąd. Trudno bowiem nie zauważyć, że pominięto pewne ciekawe konstrukcje spalinowe. Chociaż trzeba przy tym oddać, że 2021 rok, z racji kłopotów branży samochodowej, był wyraźnie uboższy w premiery samochodowe. W przyszłym, 2022 roku pojawi się jednak kilka naprawdę ciekawych perełek ze spalinowymi silnikami, zatem zobaczymy, czy i wtedy zostaną pominięte.
Auta, które trafiły do finału Car of the Year 2022
Do czołowej piątki COTY 2022 awansowało 7 samochodów. Wśród nich jest tylko jeden ze spalinowym układem napędowym czyli Peugeot 308. I to tak nie do końca. Bo po pierwsze topowe jego odmiany mają napędy hybrydowe plug-in, a po drugie niebawem dołączy w pełni elektryczna wersja 308-ki. I gdyby stało się to szybciej, model ten miałby zdecydowanie większe szanse na wygraną. Dlaczego? Bowiem ewidentnie widać, że autem roku 2022 musi zostać samochód elektryczny.
Zobacz: Elektryczny Ford Mustang Mach-e: jaki jest jego maksymalny zasięg?
Wśród pozostałych samochodów, jakie trafiły do finału są Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Renault Megane e-Tech, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Skoda Enyaq iV. W naszej redakcji jesteśmy zgodni, że zwycięzcą najprawdopodobniej zostanie elektryczny Mustang Mach-e z uwagi na największą wszechstronność, duży zasięg, kilka wersji napędowych, dobre przyjęcie przez rynek i mimo wszystko konkurencyjną cenę na tle innych elektryków. Jedynym rywalem, która może z nim nawiązać walkę jest Kia EV6. Zadziwiające jest natomiast to, że w finale europejskiego konkursu COTY nie pojawił się Volkswagen z modelem ID.4 oraz najtańsze elektryczne auto na rynku (z tych sensownych gabarytowo) czyli Dacia Spring.
- 1. Aiways U5
- 2. Audi Q4 E-tron/Q4 E-tron Sportback
- 3. Audi E-tron GT/RS E-tron GT
- 4. BMW 2 Series Coupé
- 5. BMW 2 Series Active Tourer
- 6. BMW i4
- 7. BMW iX
- 8. Cupra Born (finalista)
- 9. Dacia Spring
- 10. DS 4
- 11. DS 9
- 12. Ford Mustang Mach-E (finalista)
- 13. Honda HR-V
- 14. Hyundai Bayon
- 15. Hyundai Ioniq 5 (finalista)
- 16. Kia EV6 (finalista)
- 17. Lexus NX
- 18. Lynk&Co 01
- 19. Maserati MC20
- 20. McLaren Artura
- 21. Mercedes-Benz C Class
- 22. Mercedes-Benz EQS
- 23. Mercedes-Benz T Class / Renault Kangoo
- 24. MG EHS
- 25. MG Marvel R
- 26. Nissan Qashqai
- 27. Opel Mokka
- 28. Peugeot 308 (finalista)
- 29. Renault Arkana
- 30. Renault Mégane E-Tech (finalista)
- 31. Skoda Fabia
- 32. Skoda Enyaq iV (finalista)
- 33. Subaru Outback
- 34. Tesla Model Y
- 35. Toyota Yaris Cross
- 36. Toyota Highlander
- 37. Volkswagen ID.4
- 38. Volkswagen Caddy
- 39. Volkswagen T7 Multivan
Powyżej pełna lista wszystkich aut, zakwalifikowanych do konkursu Car of the Year 2022.
Zobacz: Tesla, Kia i Audi : marki, które mają najbardziej awaryjne auta elektryczne
Dodaj komentarz