
Ładowanie aut XPENG za 1 złoty to specjalna oferta dostępna w Polsce. W ten sposób chiński koncern chce szybko spopularyzować swoje modele G9, G6 i P7. Czy taka oferta przekonałaby Cię do zakupu chińskiego elektryka?
XPENG, chiński producent samochodów elektrycznych, wprowadza nową ofertę dla klientów w Polsce. Każdy, kto zdecyduje się na zakup jednego z modeli marki, otrzymuje możliwość korzystania z sieci ponad 4500 punktów ładowania na terenie całego kraju, płacąc za każde ładowanie jedynie symboliczną złotówkę. Program może obowiązywać nawet przez trzy lata.
XPENG w Polsce – elektryki z dostępem do ładowania za 1 zł
Oferta skierowana jest do osób, które nie mają codziennego dostępu do prywatnych punktów ładowania – np. wallboxa w garażu czy przydomowego gniazda siłowego. Dzięki niej można swobodnie korzystać z publicznych ładowarek bez konieczności podpisywania umów z poszczególnymi operatorami. Wystarczy aplikacja mobilna, która pozwala na lokalizowanie dostępnych punktów, monitorowanie historii ładowania i sprawdzanie stanu konta – wszystko w jednym miejscu, bez konieczności używania kart RFiD czy logowania się do różnych systemów.
W momencie zakupu nowego auta XPENG klient aktywuje usługę za symboliczną opłatą 1 zł. Od tego momentu może rozpocząć ładowanie samochodu w dostępnych punktach, bez dodatkowych kosztów. Wsparcie całego procesu zapewnia aplikacja XPENG, którą instaluje się na smartfonie. Obsługa jest w pełni cyfrowa, a aktywacja usługi następuje w dniu odbioru samochodu.
Dostępne modele XPENG – dane techniczne i charakterystyka
XPENG oferuje w Polsce trzy modele: G9, G6 oraz P7. Każdy z nich reprezentuje inny segment i ma zupełnie odmienną specyfikę techniczną. Flagowy SUV G9 napędzany jest przez dwa silniki o łącznej mocy dochodzącej do 551 koni mechanicznych, co pozwala rozpędzić auto od zera do setki w zaledwie 3,9 sekundy w wersji Performance. Zasięg tego pojazdu według norm WLTP sięga nawet 570 kilometrów dzięki baterii o pojemności 98 kWh, a system szybkiego ładowania o mocy 300 kW umożliwia uzupełnienie od 10 do 80 procent energii w około dwadzieścia minut. Wnętrze G9 zaprojektowano z myślą o komforcie – znalazły się w nim ekskluzywne materiały wykończeniowe, zestaw trzech ekranów w konsoli centralnej oraz system nagłośnienia Dynaudio. Całość uzupełnia zaawansowany asystent jazdy XPILOT 3.5, oferujący autonomiczne wsparcie na poziomie 2+ z adaptacyjnym tempomatem i funkcją automatycznej zmiany pasa ruchu.
Nieco mniejszy SUV G6 bazuje na nowej, modułowej architekturze SEPA 2.0. W zależności od wariantu może mieć pojedynczy silnik tylnonapędowy albo układ dwusilnikowy AWD, generujący moc od około 300 aż do niemal 490 koni mechanicznych. Przyspieszenie do 100 km/h w najmocniejszej odmianie zajmuje około 4,1 sekundy, a zasięg baterii o pojemności od 66 do 87,5 kWh wynosi do 570 kilometrów według WLTP. Dzięki 800-woltowej instalacji elektrycznej samochód obsługuje ładowanie prądem stałym z mocą do 280 kW, co pozwala odzyskać znaczną część energii w czasie krótszym niż 20 minut. W kabinie G6 uwagę zwraca panoramiczny, przeszklony dach i nowy system multimedialny Xmart OS, dzięki któremu sterowanie funkcjami auta jest bardziej intuicyjne niż kiedykolwiek wcześniej.
Zobacz: Darmowe ładowanie auta elektrycznego – sprawdzamy jak to działa
Sportowy sedan P7 łączy osiągi i elegancję. W wersji z napędem AWD dostarcza kierowcy 473 KM i sprint do 100 km/h w 4,1 sekundy. Bateria o pojemności 82,7 kWh wystarcza na pokonanie do 576 kilometrów w standardzie WLTP, a szybkie ładowanie mocą 175 kW umożliwia sprawne uzupełnienie energii w codziennym użytkowaniu. Wnętrze P7 utrzymane jest w minimalistycznym duchu: centralny ekran dotykowy o dużej przekątnej współpracuje z cyfrowym panelem wskaźników, a regularne aktualizacje OTA pozwalają na dodawanie nowych funkcji i poprawek systemu XPILOT w wersji 2.5 lub 3.0.
Zobacz: Cło na chińskie auta elektryczne ma zróżnicowane stawki!
Dodaj komentarz