
Modele Chery Tiggo 7 PHEV i Tiggo 8 PHEV uzyskały pozytywne wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP, zdobywając maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Testy zderzeniowe Chery potwierdziły wysoki poziom bezpieczeństwa konstrukcji obu SUV-ów, które spełniają surowe europejskie standardy ochrony pasażerów i kierowców.
Chery, założona w 1997 roku, to chiński producent samochodów, który od 22 lat jest największym eksporterem samochodów osobowych w Chinach. Firma działa w ponad 110 krajach, z globalną bazą ponad 16 milionów użytkowników. W 2024 roku Chery sprzedała 2,6 miliona pojazdów, osiągając wzrost sprzedaży o 38,4% rok do roku oraz eksport na poziomie 1,14 miliona sztuk.
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP
Modele Chery TIGGO 7 PHEV i TIGGO 8 PHEV zdobyły pięciogwiazdkową ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2025 roku. Testy przeprowadzono na losowo wybranych egzemplarzach dostępnych na polskim rynku, co zapewnia wiarygodność wyników. Oba modele osiągnęły następujące rezultaty:
-
Ochrona dorosłych pasażerów (Adult Occupant Protection): 82%
-
Ochrona dzieci (Child Occupant Protection): 85%
-
Ochrona niechronionych uczestników ruchu (Vulnerable Road User Protection): 80%
-
Systemy wspomagania bezpieczeństwa (Safety Assist): 78%
Wysokie wyniki potwierdzają, że konstrukcje obu SUV-ów spełniają rygorystyczne europejskie standardy bezpieczeństwa.
Technologia i testy bezpieczeństwa
Chery od ponad 20 lat inwestuje w rozwój technologii bezpieczeństwa. W 2000 roku powstało Centrum Testów Bezpieczeństwa, a w 2010 roku firma otworzyła największy w Azji kompleks laboratoryjny do badań zderzeniowych o powierzchni 32 000 m². Rocznie przeprowadza się tam ponad 1500 testów zderzeniowych, w tym zderzenia czołowe, boczne, dachowania oraz testy systemów ochrony pieszych.

Chery Tiggo 7 zaliczył test zderzeniowy Euro NCAP na 5 gwiazdek (na 5 możliwych). Taki sam wynik uzyskał Tiggo 8 PHEV.
Modele TIGGO 7 i TIGGO 8 bazują na platformie T1X, która wykorzystuje ponad 60% stali o wysokiej wytrzymałości oraz elementy o granicy plastyczności powyżej 1500 MPa. Taka konstrukcja zapewnia sztywność kabiny i skuteczne rozpraszanie energii uderzenia.
Testy w warunkach rzeczywistych
Oprócz testów laboratoryjnych, pojazdy Chery przechodzą próby w ekstremalnych warunkach. W 2025 roku TIGGO 7 PHEV przeszedł test uderzenia przy dużej prędkości w Meksyku, zachowując integralność strukturalną. TIGGO 8 PHEV ukończył 50-godzinne testy zanurzeniowe w Indonezji, potwierdzając niezawodność układu napędowego i bezpieczeństwo konstrukcji w trudnych warunkach.
Zobacz: Test Omoda 5 1.6 T-GDI
Dodaj komentarz