Nagroda Sportowy Samochód Roku 2020 trafiła do modelu Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Włoska limuzyna zwyciężyła w plebiscycie magazynu Auto Bild Sportscars w kategorii „Sedany i kombi/vany”. To już kolejna nagroda przyznana przez niemiecki magazyn Gulii.
W tym roku kandydatów do miana sportowego samochodu roku w plebiscycie Auto Bild Sportscars było naprawdę wielu. Redakcja magazynu zaprezentowała czytelnikom 117 aktualnych modeli w 9 kategoriach – od samochodów małych po SUV-y, zarówno w wersji standardowej, jak i tuningowanej. Dlatego zwycięstwo w tak mocno obsadzonym plebiscycie to wyjątkowe wyróżnienie.
Giulia Quadrifoglio bezkonkurencyjna w swojej klasie
Trzeba przy tym podkreślić, że żadna inna kategoria konkursu „Sportowy Samochód Roku”, organizowanego przez specjalistyczny magazyn Auto Bild Sportscars, nie miała aż tylu kandydatów. W samej tylko kategorii „Sedany i kombi/samochody produkcji seryjnej” rywalizowały 24 modele. Zwycięzcą została Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Dzięki temu topowy model w gamie marki powtarza sukces Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio, która dokładnie rok temu wygrała w swojej kategorii w tym samym plebiscycie. Co ciekawe, oba modele są bardzo podobne pod względem konstrukcyjnym – nie dość że bazują na tej samej platformie, to napędza je jeszcze identyczny silnik benzynowy V6 Bi-Turbo, generujący moc 510 KM.
Zobacz: Giulia i Stelvio Quadrifoglio po faceliftingu – co się zmieniło?
Giulia Quadrifoglio jest wizytówką doskonałości Alfa Romeo: wspaniałych osiągów, zwycięskiego DNA i niepowtarzalnego włoskiego stylu. To mieszanka wyrafinowanych rozwiązań technicznych, składających się na znakomite prowadzenie oraz unikalną przyjemność z jazdy. Serce Giulii Quadrifoglio stanowi potężny, wykonany z aluminium 2,9-litrowy silnik V6 Bi-Turbo, wytwarzający aż 510 KM i potężne 600 Nm przy 2500 obr./min. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 s i prędkość maksymalną wynoszącą 307 km/h. Choć 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów w Quadrifoglio została skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności i komfortu, w najostrzejszym trybie RACE demonstruje swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów odbywającej się w zaledwie 150 milisekund. I jeszcze jedno: przy tylnej osi znalazł się system Alfa™ Active Torque Vectoring, dbający o optymalny rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła. Giulia ma nawet aktywny spojler Alfa Active Aero splitter, który odpowiada za zwiększenie docisku aerodynamicznego i poprawę zachowania auta przy szybkiej, sportowej jeździe.
Zobacz: Alfa Romeo Giulia zgarnęła 4 nagrody w niemieckim konkursie!
Dodaj komentarz