Toyota Motor Europe (TME) odnotowała wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2024 roku, sprzedając 626 572 samochody co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych w regionie.
Wzrost sprzedaży napędzają zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa, które osiągnęły wynik 461 911 sprzedanych aut, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, 75% wszystkich sprzedanych pojazdów Toyoty i Lexusa to modele zelektryfikowane, a w całej Europie udział takich aut wynosi 73% sprzedaży TME. Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe, wyraził zadowolenie z rekordowych wyników sprzedaży i szybszego wzrostu niż rynek. Zwrócił uwagę na duże zainteresowanie zelektryfikowanymi napędami, w tym klasycznymi hybrydami, hybrydami plug-in oraz autami bateryjnymi elektrycznymi. Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid została dobrze przyjęta przez klientów, potwierdzając skuteczność wielotorowej strategii firmy.
Najlepiej sprzedające się Toyoty w Europie
Yaris Cross okazał się najpopularniejszym modelem Toyoty w Europie w pierwszej połowie 2024 roku, z 103 657 sprzedanymi egzemplarzami. Na drugim miejscu uplasował się Yaris (93 857 egz.), a na trzecim Corolla (87 820 egz.). Nowa generacja Toyoty C-HR sprzedała się w liczbie 62 513 egzemplarzy, a Aygo X oraz RAV4 przekroczyły barierę 50 tysięcy sprzedanych aut, z wynikami odpowiednio 52 645 i 52 171 egzemplarzy.
Sprzedaż zelektryfikowanych Toyot wzrosła o 9%, osiągając 424 812 sprzedanych aut. Najpopularniejsze modele to Yaris Cross Hybrid (98 807 egz.), Yaris Hybrid (83 772 egz.), Corolla Hybrid (75 231 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (62 504 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (49 889 egz.). W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, zelektryfikowane Toyoty stanowią 75% sprzedaży, a w Europie Wschodniej oraz Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie już 56% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd. Toyota Professional osiągnęła 10-procentowy wzrost w sektorze aut użytkowych, sprzedając 72 012 samochodów. Najpopularniejszym modelem jest PROACE CITY (29 857 egz.), którego sprzedaż wzrosła o 28%, a następnie Hilux (26 444 egz.) i PROACE (15 711 egz.).
Zobacz: Program Toyota Pewne Auto notuje 30% wzrost sprzedaży
Dodaj komentarz