Nowe paliwo Orlen EFECTA już jest dostępne na stacjach polskiego koncernu. Ma ono zapewniać lepsze czyszczenie silnika i redukować emisję szkodliwych gazów i cząstek stałych. Paliwo będzie oferowane w wersji dla diesla oraz do silników benzynowych (EFECTA Diesel i EFECTA 95) i zastąpi stosowane do tej pory EuroSuper 95 i Ekodiesel Ultra.
Orlen cały czas jest na fali wznoszącej. Po udanych negocjacjach i dostarczeniu tankowcem do Polski pierwszej dostawy ropy z Iranu (dużo lepszej jakościowej bo lżejszej i zawierającej mniej siarki od rosyjskiej) teraz wprowadza do oferty zupełnie nowe paliwa z serii EFECTA. Zdaniem prezesa Orlenu, Daniela Obajtek, możliwości tych paliw zostały potwierdzone w rygorystycznych testach przeprowadzonych przez certyfikowane laboratoria SGS, światowego lidera i innowatora w dziedzinie kontroli, badań i certyfikacji. Co wynika dokładnie z tych badań i czym odznaczają się nowe paliwa Orlenu z serii EFECTA?
Orlen EFECTA Diesel i EFECTA 95 – korzyści z nowego paliwa
W trakcie badań na benzynie EFECTA 95 potwierdzono jej właściwości usuwania istniejących osadów do 65% oraz przeciwdziałania powstawaniu nowych nawet w 98%. Jak przekonują przedstawiciele koncernu, EFECTA 95 zmniejsza tarcie, osiągając w testach o 30% lepszą smarność w stosunku do benzyny nieuszlachetnionej. Produkt ten ma też na dłużej zachowywać woje właściwości, chroniąc elementy silnika przed korozją czy fizycznym zużyciem.
Korzyści ze stosowania nowych paliw Orlenu mają także odczuć właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym. Dzięki zaawansowanym technologiom, EFECTA Diesel wymywa osady i utrzymuje w czystości elementy układu paliwowego i silnika. Wyniki badań na tym paliwie jasno pokazały, że EFECTA Diesel pomaga usunąć co najmniej 50% osadów już po pierwszym tankowaniu pełnego baku. Regularna jazda na tym paliwie umożliwia przywrócenie pierwotnej wydajności wtryskiwaczy nawet do 98%. EFECTA Diesel ułatwia też pracę pomp i wtryskiwaczy przez ograniczenie tarcia oraz zapewnia ochronę powierzchni elementów silnika przed korozją. Zastosowane rozwiązanie ograniczające pienienie paliwa ułatwia proces tankowania auta EFECTĄ Diesel.
Mniejsze zanieczyszczenie powietrza
Z punktu widzenia środowiska i jakości powietrza w Polsce cieszy fakt, że wykonane testy wykazały przy tym wszystkim w jak dużej skali możne zredukować emisję szkodliwych gazów i cząstek do atmosfery dzięki nowym paliwom. W stosunku do paliw nieuszlachetnionych, nowa benzyna EFECTA 95 pozwala zredukować emisję tlenków azotu o ok. 8% oraz cząstek stałych o 51%. Z kolei EFECTA Diesel pozwala zredukować emisję tlenków azotu o ok. 4%, a cząstek stałych o 44%. W ramach testów potwierdzono również redukcję emisji CO2.
Za testy paliw w warunkach realnej eksploatacji z zastosowaniem najnowszych dostępnych metod i procedur testów odpowiadała firma BOSMAL. W ramach prób odwzorowywano zarówno jazde w mieście, jak i na autostradzie. O tym jednak na ile nowej paliwa przekonają do siebie klientów, dowiemy się w przyszłości.
Zobacz: Rzeczywiste wyniki zużycia paliwa w samochodach Peugeot
Bardzo dobre paliwo, brawo Orlen!
Czy cena nowego paliwa Orlenu, jest tajemnicą ?
Nie, dziś kupowałem po 4.99 zł. Ale to zależy od stacji i dnia. Nie ma jednolitej stawki.
Tankowalem dziś. Zobaczę czy po 2-3 tyś km cis się poprawi. Focus ST Diesel.
I jak widać jakiś odczuwalny efekt?